ارسال پاسخ

۲۲ مرداد ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5314

pvc-asso.ir

افزایش تقاضای پی وی سی در هند از آوریل تا ژوئن

تقاضای رزین پلی وینیل کلراید (PVC) هند در سه ماهه آوریل تا ژوئن سال مالی 2022-23 پس از احیای بخش محصولات پایین دستی که عمدتاً توسط بخش های بسته بندی و لوله کشی هدایت می شد، 27 درصد افزایش یافت. محرک آشکار تقاضا برای رزین PVC علاوه بر افزایش تقاضای محصولات پایین دستی، کاهش شدید قیمت رزین PVC بود.

داده های گردآوری شده توسط Polymerudpate Research نشان می دهد که قیمت پی وی سی تولید هند به دلیل روند مشابه در بازارهای بین المللی، در سه ماهه آوریل تا ژوئن 23 درصد کاهش یافته است. پی وی سی سوسپانسیون در بازار احمدآباد تا پایان ژوئن 110.89 روپیه در هر کیلوگرم اعلام شد در حالی که قیمت این گرید در 1آوریل 143.38 روپیه در هر کیلوگرم بوده است.

به طور مشابه،پی وی سی سوسپانسیون(CIF) منشا کره جنوبی در هند با 26 درصد کاهش به 1220 دلار در هر تن ر اواخر ژوئن رسید که این گرید در اوایل اوریل 1650 دلار آمریکا در هر تن معامله شد. همچنین کاهش مشابهی در قیمت پی وی سی سوسپانسیون (CFR) منشا آسیای جنوبی گزارش شد که کاهش قیمت را از 1650 دلار آمریکا در هرتن به 1250 دلار در هر تن طی سه ماهه آوریل تا ژوئن نشان می دهد.

M P Taparia، مدیر عامل شرکت Supreme Industries Ltd، گفت: «تقاضای رزین پی وی سی در هند در سه ماهه آوریل تا ژوئن 27 درصد رشد کرد، که عمدتاً به دلیل احیای مجدد صنایع پایین دستی و کاهش شدید قیمت‌ها بوده است. با این حال، تاپاریا حجم تقاضا را نه برای سه ماهه مورد بررسی و نه برای سه ماهه مشابه در سال قبل تعیین نکرد. »

انجمن تولیدکنندگان مواد شیمیایی و پتروشیمی (CPMA) تقاضای آشکار هند برای رزین پی وی سی را 2.74 میلیون تن در سال 2020-2021 تخمین زد که  به علت قرنطینه های مرتبط با کووید و در مقایسه با سال قبلتر از آن که 3.26 میلیون تن گزارش شده ، کاهش محسوسی داشته است. با این حال، در سال 2018-2019، تقاضای رزین PVC هند 3.19 میلیون تن گزارش شد.

طبق گزارش تاپاریا، شرکت Supreme Industriesرشد 55 درصدی تقاضای پی وی سی را در همین سه ماه و افزایش تولید لوله های پی وی سی در سال جاری را گزارش داد.

نیراج کدیا، مدیر مالی شرکت صنایع فینولکس گفت تقاضا برای سه ماهه اول به ویژه در بخش کشاورزی خوب بوده است اما  نه به میزان قبل از کووید . ما نسبت به سال گذشته حدود 29% افزایش تقاضا داشته ایم اما وقتی با دوره قبل از کووید مقایسه می کنیم حجم کلی تقاضا برای لوله و اتصالات کمتر است. هدف ما این است که به سطوح قبل از کووید برسیم.

صنایع فینولکس، تولیدکننده عمده رزین پی وی سی در هند، رشد 25 درصدی در حجم و به میزان 62746 تنی در سه ماهه آوریل تا ژوئن 2022 را در مقایسه با 50249 تن در مدت مشابه سال گذشته گزارش داد. این شرکت عملکرد خوبی را برای سه ماهه آوریل تا ژوئن 2022 به دلیل رشد قوی در بخش لوله و اتصالات گزارش کرد. با این حال، اصلاح قیمت PVC در طول این سه ماهه، بر حاشیه سود صنایع فینولکس تأثیر گذاشت.

بازار لوله‌های پلاستیکی در هند در دو سال گذشته با نوسانات شدید قیمت رزین پی‌وی‌سی روبه‌رو بوده و قیمت رزین از 70 روپیه در هر کیلوگرم به 160 روپیه در هر کیلوگرم به دلیل اختلالات عرضه از بازارهای داخلی و بین‌المللی تغییر کرده است. با این حال، کاهش قیمت حتی پس از ماه ژوئن به دلیل کاهش تقاضا در سراسر جهان در بحبوحه عدم اطمینان اقتصادی جهانی و افزایش تورم ادامه یافت.

قیمت سایر پلیمرها به ویژه پلی پروپیلن (PP) و پلی اتیلن با چگالی پایین (LDPE) نیز در محدوده بین 19 تا 46 روپیه در کیلوگرم کاهش یافت که شامل 13 تا 32 درصد است. با این کاهش، تولیدکنندگان لوله های پی وی سی و محصولات بسته بندی کاهش متناسبی در ارزش موجودی خود گزارش کردند. برای به دست آوردن پتانسیل رشد آتی، صنایع سوپریم و صنایع فینولکس هزینه های سرمایه ای را به ترتیب 700 کرور و 200 تا 250 کرور برای سال جاری محاسبه کرده اند. سایر بازیگران پایین دستی نیز برنامه سرمایه گذاری عظیمی را برای رسیدن به روند رشد کلی پیش بینی کرده اند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد