ارسال پاسخ

۱۰ مرداد ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5290

pvc-asso.ir

بهبود پریمیوم پی وی سی اروپا با توجه به روند شدید کاهشی قیمت جهانی

معاملات پی وی سی در ماه جولای با کاهش 50 تا 80 یورویی به ازای هر تن در اروپا به پایان رسید که ناشی از افزایش موجودی و کاهش شدید تقاضا بود. با توجه به روند نزولی جهانی، هزینه های کمتر و تعطیلات تابستانی، بازار PVC اکنون برای چهارمین ماه متوالی در آگوست عقب نشینی کرده است.

اشاره تولیدکنندگان به هزینه های انرژی

تامین کنندگان منطقه ای تمایلی به کاهش محسوس پیشنهادات خود نداشتند، اگرچه فعالیت در بخش ساخت و ساز که محرک اصلی تقاضای PVC است، کاهش یافت. این تصمیم به ماهیت وابستگی تولید PVC به انرژی  و هزینه های بی سابقه گاز و برق نسبت داده شد.

طبق نامه‌ای که به دست ChemOrbis رسیده است، Vynona به مشتریان خود در مورد امکان تغییر قیمت‌ به صورت ماهانه به جای قیمت‌های سه ماهه و/یا اعمال هزینه‌های اضافی انرژی به مشتریان خود اطلاع داد زیرا تولید کلر قلیایی این شرکت تحت تأثیر قیمت بالای برق قرار گرفته است. نوسانات شدید بازارهای انرژی،این شرکت را از ارائه قیمت ثابت و سه ماهه به مشتریان خود باز می دارد.

اروپا با افت بازارهای جهانی، پریمیوم را افزایش داد

در نتیجه، بازارهای پی وی سی اروپا در مقایسه با سایر بازارهای جهانی، جایی که قیمت ها به پایین ترین حد چند ساله سقوط کرد، افت متوسطی را تجربه کرده است. بازارهای پی وی سی K67-68 اروپا تنها 8 درصد کمتر از اوج خود در آوریل هستند، در حالی که قیمت ها به طور متوسط به پایین ترین حد در 4 ماه گذشته رسیده است.

در همین حال، افت شدید  قیمت شرکت تایوانی در ماه اوت، روند نزولی را در بازارهای PVC آسیا تشدید کرد. قیمت PVC، K67-68 بر اساس CIF چین و SEA به زیر سطح 1000 دلار در تن شکست و به پایین ترین سطح خود از سپتامبر 2020 رسید. قیمت ها بر اساس CIF هند و مبدا غیر تعرفه ای بر اساس CIF ترکیه نیز پایین ترین قیمت از آن زمان بوده است.

این امر شکاف بین اروپا و سایر بازارها را افزایش داد. در واقع، پریمیوم اروپا در هفته منتهی به 22 جولای به بالاترین حد خود در مقایسه با چین (957 دلار در تن)، آسیای جنوب شرقی (982 دلار در تن)، هند (842 دلار در تن) و ترکیه (667 دلار در تن) رسید.

احتمال کاهش قیمت پی وی سی در اوت

انتظار می رود قراردادهای اتیلن با کاهش حدود 70 یورو به ازای هر تن در ماه اوت تسویه شود. این موضوع، با تعطیلی تابستانی و روند نزولی جهانی همراه خواهد بود و انتظارات را برای روند کاهشی بیشتر در بازارهای PVC اروپا برانگیخته است. با این حال، موضع تامین کنندگان در میان هزینه های بالای  انرژی ممکن است روند کاهشی شدید را کنترل کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد