ارسال پاسخ

۷ آذر ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n520

رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران مطرح کرد:

آمادگی فعالان اقتصادی اتریش و آلمان برای همکاری با تجار ایرانی

در هفته اخیر هیئتی از اتاق تهران برای بررسی فرصت‌های همکاری اقتصادی با بنگاه‌های اتریش و آلمان به این کشورها سفر کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از اتاق تهران، در هفته اخیر هیئتی از اتاق تهران برای بررسی فرصت‌های همکاری اقتصادی با بنگاه‌های اتریش و آلمان به این کشورها سفر کرد.
مهدی پور قاضی، رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران که در این سفر هیئت اتاق تهران را همراهی کرده است درباره میزان علاقه‌مندی طرف‌های خارجی در این کشورها برای همکاری با بنگاه‌های ایرانی گفت: بخش دولتی و بخش خصوصی در این کشورها علاقه‌مند به توسعه همکاری با طرف‌های ایرانی به نظر می‌رسیدند و تنها مانع در این راه اصلاحات سیستم بانکی است که با سرعت کمی انجام می‌شود.

پور قاضی با اشاره به اینکه نگرانی از تغییرات سیاسی در ایالات‌متحده امریکا تا حدی بر روابط تجاری ایران و اروپا اثرگذار است اما تعیین‌کننده نیست ادامه داد: سال‌هاست کشورهای اروپایی از سیستم سرمایه‌گذاری در غرب به پیشروی امریکا تبعیت می‌کند و طبیعی است که تغییرات این کشور ارتباطات کشورهای اروپایی را متأثر کند. هرچند اتریشی‌ها و آلمانی‌ها در تمامی زمینه ها آمادگی برقراری روابط مؤثر با طرف‌های ایرانی را دارند و مصمم به همکاری با ایرانیان هستند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: رفتار بنگاه‌های اقتصادی این دو کشور به‌ویژه اتریشی‌ها که از پیشگامان برقراری ارتباط تجاری با ایران پس از لغو تحریم‌ها هستند تغییر زیادی کرده است و علاقه این کشورها به حضور در بازار ایران جدی است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران  گفت: نکته نگران‌کننده این است که بنگاه‌ها در این کشورها به‌طور سنتی عادت به فروش کالا به ایران دارند درحالی‌که در این سفر فعالان اقتصادی از ایران در این کشورها حضور پیدا کردند که علاقه‌مند به صادرات محصولات بودند. سطح روابط اقتصادی در سفر اخیر از این منظر متفاوت از دوره‌های قبلی مذاکره با فعالان اقتصادی اتریشی بود.

پور قاضی در پاسخ به سؤالی درباره ارزیابی سفر گفت: هیئت تجاری ایران دستاوردهای خوبی در این سفر داشت و از نظر من سفر رضایت بخش بود اما نتوانستیم در برخی رشته‌های تخصصی طرف‌های تجاری را هماهنگ کنیم. در زمینهٔ های کلی مثل بانک، حمل‌ونقل، بیمه و سرمایه‌گذاری می‌توان با تمام بازرگان‌ها مذاکره کرد اما در رشته‌های خاص نتوانستیم همکاران درست تجاری را ملاقات کنیم و با واسطه با برخی شرکت ها ارتباط برقرار کردیم.

عضو هیئت نمایندگان تهران ادامه داد: بنگاه‌های ایرانی باید پیش از سفر زمینه کاری و هدف از سفرشان را به اتاق بازرگانی اطلاع دهند تا برگزارکنندگان این سفرها بتوانند زمینه ملاقات با طرف‌های خارجی درزمینهٔ های تخصصی شرکت‌ها را فراهم کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد