ارسال پاسخ

۲۲ آبان ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n512

pvc-asso.ir

وزارت صنعت اسامي بنگاه‌هاي تسهيلات گيرنده را منتشر کند

تسهيلات دهي وزارت صنعت، معدن و تجارت براي بهبود وضعيت بنگاه‌هاي راکد در حال انجام است اما به گفته رئيس کميسيون صنعت اتاق تهران آمار دقيقي از بنگاه‌هاي تسهيلات گيرنده ارائه نشده است.

به گزارش روابط عمومي انجمن توليدکنندگان لوله و اتصالات پي وي سي به نقل از سايت خبري اتاق تهران، مهدي پورقاضي: آمار يکساني از سوي سازمان‌هاي درگير در پرداخت تسهيلات به بنگاه‌هاي اقتصادي منتشر نشده است. آمار وزارت صنعت از بانک‌ها، بانک مرکزي و فعالان اقتصادي متفاوت است. براي مثال سازمان‌ها ادعا مي‌کنند که در استان تهران 500 تا 600 واحد تسهيلات دريافت کردند اما در فضاي صنعت اين تسهيلات گيرندگان را نمي‌بينيم.

پورقاضي گفت: براي شفافيت بيشتر در اين کار در جلسه اخير هيئت نمايندگان اتاق تهران قرار بر اين شد که از وزارت صنعت درخواست کنيم اسامي بنگاه‌هايي که تاکنون تسهيلات دريافت کردند را روي پورتال اين وزارت خانه منتشر کنند. سؤال مهم اين است که تسهيلات پرداختي وزارت خانه توسط چه بنگاه‌هايي دريافت شده است و انتشار اسامي به شفافيت بيشتر مي‌انجامد.  

پورقاضي درباره نزول رتبه ايران در گزارش بانک جهاني از فضاي کسب‌وکار کشورها گفت: روند بهبود فضاي کسب‌وکار در ايران بسيار کند است. حرکت‌هاي مثبتي براي بهبود فضاي کسب‌وکار در ايران انجام‌شده است اما کشورهاي ديگر سريع‌تر از ما حرکت مي‌کنند در نتيجه رتبه ايران در گزارش اخير بانک جهاني بدتر شده است. ما بايد اصلاح ساختار نظام اقتصادي را با سرعت بيشتري دنبال کنيم در غير اين صورت در سال‌هاي آينده هم به جايگاه بهتري نمي‌رسيم.  

عضو هيئت نمايندگان اتاق تهران در ادامه با اشاره به اينکه تسهيلات دهي به بهبود فضاي کسب‌وکار کمک نمي‌کند گفت: بهبود فضاي کسب‌وکار با بهبود سيستم‌هاي پاسخگويي به بنگاه‌ها از مرحله ثبت تا تهيه زمين و يا تعامل با سازمان‌هاي ماليات و تأمين اجتماعي ممکن است. 

مسئله کسب‌وکار ايران در حال حاضر تنها پول و سرمايه نيست. کشورهاي ديگري در دنيا از ما رتبه بهتر اما وضعيت اقتصادي بدتري دارند. مسئله اصلي اين است که چقدر يک کسب‌وکار در ايران سريع و راحت راه‌اندازي شده و فعاليت مي‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد