ارسال پاسخ

۱۴ بهمن ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1369

اختصاصی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی

کیمیایی: نام شرکت های تولیدی حاضر در فهرست توانمندی های داخلی محصولات پلاستیکی صرفا برای راه اندازی سامانه بود/ برای تکمیل فهرست با انجمن ها مکاتبه می شود

برای این کار هیچ سوء نیت و هدف خاصی وجود نداشته است. بلکه این کار صرفا به منظور راه اندازی سامانه انجام شده است و به زودی این فهرست کامل خواهد شد. 


به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، خانم کیمیایی کارشناس دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی درباره مبنای انتشار فهرست توانمندی های داخلی محصولات لاستیکی و پلاستیکی کشور و مبنای انتخاب واحدهای تولیدی موجود در این فهرست به خبرنگار انجمن لوله و اتصالات پی وی سی گفت: پس از استعلام از انجمن ها در خصوص شرکت های تولیدی فعال، این لیست به روز رسانی می شود.


وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور اجرای ماده (3) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادارت مصوب اول مرداد 1391 مجلس شورای اسلامی، فهرست کالاها، تجهیزات، لوازم و فراورده های ساخت داخل جهت اطلاع و بهره بردای دستگاه های ذینفع موضوع ماده (2) این قانون و عموم مردم را در بخش لاستیک و پلاستیک کشور منتشر کرده است.


انتشار این فهرست موجب واکنش های بسیاری در میان تولیدکنندگان صنعت پلاستیک کشور شد. این واکنش ها حتی به برخی از سوء تفاهم ها نیز انجامیده است. 


لازم به ذکر است که وزارت صنعت بدون اطلاع تشکل ها این فهرست را منتشر کرده است و بنا به گفته خانم کیمیایی کارشناس پلیمری واحد شمیایی و صنایع سلولزی وزارت صنعت این فهرست ظرف روزهای آینده با همکاری انجمن های مربوطه کامل خواهد شد.
 
کیمیایی در خصوص اعتراض برخی از واحدهای تولیدی در خصوص قرار نگرفتن نام آنها در فهرست حاضر عنوان کرد: به زودی از انجمن های ذیربط در خصوص اعلام واحدهای تولیدی فعال، استعلام صورت خواهد گرفت.


کیمیایی گفت: انجمن ها می توانند نام شرکت های تولیدی، شماره تماس و ظرفیت واحدهای تولیدی فعال را در جدول اکسل آماده و آن را به وزارت صنعت ارسال کنند تا نسبت به قرار گرفتن نام این شرکت ها اقدام شود.


وی در پاسخ به این پرسش که تهیه این فهرست بدون اطلاع تشکل ها و همچنین قرار گرفتن برخی از شرکت های تولیدی که عضو هیئت مدیره تشکل ها بودند در این فهرست موجب ایجاد سوء تفاهم برای تولیدکنندگان شده است، گفت: برای این کار هیچ سوء نیت و هدف خاصی وجود نداشته است بلکه این کار صرفا به منظور راه اندازی سامانه انجام شده است و به زودی این فهرست کامل خواهد شد. 


کیمیایی در خصوص اطلاع نداشتن انجمن ها از تهیه این فهرست عنوان کرد: اکنون برای تکمیل فهرست در حال نامه نگاری با تشکل ها هستیم.


کیمایی تاکید کرد: در حال حاضر بنا بر تکمیل این فهرست است و ظرف چند روز آینده با انجمن ها جهت دریافت فهرست تکمیلی مکاتبه و نسبت به قرار دادن آن در سامانه اقدام خواهد شد.


این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که قرار است این فهرست هر 6 ماه یک بار به روز رسانی شود، گفت: بله پس از تکمیل فهرست در این مرحله، هر 6 ماه یک بار و با دریافت اطلاعات جدید نسبت به روز سانی آن اقدام می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد