ارسال پاسخ

۳۱ خرداد ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5112

pvc-asso.ir

معرفی کربنات کلسیم تجدیدپذیر برای پلاستیک ها

آراگونیت یک ماده معدنی جدید (کربنات کلسیم) به شکل تجدیدپذیر و پایدار است و به عنوان افزودنی در پلاستیک ها استفاده می شود.

فیلرهای معدنی معمولاً برای افزایش خواص پلاستیک ها و پوشش ها استفاده می شوند. با این حال، مواد معدنی متداول از ذخایر زیرزمینی استخراج می‌شوند، بنابراین قابل تجدید نیستند. فرآیند استخراج زیرزمینی انرژی بر است و بر اساس ارزیابی چرخه حیات (LCA) تأثیر زیست محیطی قابل توجهی دارد. از این رو نیاز به فیلر تجدیدپذیر آراگونیت جدید در بازار، برای جایگزینی با فیلرهای معدنی تجدیدناپذیری که امروزه استفاده می‌کنیم، وجود دارد. هدف، یافتن ماده ای معدنی است که علاوه بر مزایای اضافی تجدیدپذیری و اثرات زیست محیطی کمتر، مزایای فیلرهای معمول را به همراه داشته باشد.

ماده معدنی کربنات کلسیم آراگونیت توسط سیانوباکترهای موجود در اقیانوس (از دی اکسید کربن و کلسیم) رسوب می‌کند که به گفته Chris DeArmitt، مدیر شرکت مشاوره پلیمر فانتوم پلاستیک ، در این ماده 40 درصد وزنی دی اکسید کربن به دام افتاده است که اعتبار سبز بودن آن را تقویت می کند و سیلیس کریستالی قابل تشخیص در آن وجود ندارد.

زمانی که این ماده از اقیانوس برداشت می شود، به شکل دانه های تخم مرغی شکل است که 1تا2 میلی متر طول دارند. سپس این دانه ها را به اندازه مناسب برای ترکیب شدن با پلاستیک آسیاب می کنند. به گفته DeArmitt،آراگونیت اولیتیک( Oolitic aragonite ) احتمالاً از نظر هزینه با GCC (کربنات کلسیم زمینی)رقابتی عمل نمی کند، اما می تواند برای کسانی که به دنبال پرکننده های تجدیدپذیر هستند، مناسب باشد. به گفته ی او افزودن 20 تا 40 درصد آراگونیت راهی آسان برای دستیابی به پلاستیک های تجدیدپذیر و پایدار است.

شرکت‌های دیگر با محصولات آراگونیت اولیتیک برای پلاستیک عبارتند از Calcean  و Asbury Carbons که محصولاتشان در سایز های 750 میکرون و کمتر در دسترس است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد