ارسال پاسخ

۳ خرداد ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5016

pvc-asso.ir

بازار CPVC تا سال 2028 از 3.4 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت

براساس این گزارش رشد بازار پلی وینیل کلرید کلرینه شده (CPVC) با توسعه قابل توجه در صنعت مواد شیمیایی، فعالیت های زیرساختی مهم در کشورهای در حال ظهور و افزایش تقاضا برای چسب ها و پوشش ها افزایش می یابد.

طبق آخرین گزارش تحقیقاتی Global Market Insights، بازار پلی وینیل کلرید کلرینه شده (CPVC) در سال 2021،  1.6 میلیارد دلار برآورد شد و انتظار می‌رود تا سال 2028 بیش از 3.4 میلیارد دلار ارزش داشته باشد و از سال 2022 تا 2028 با نرخ رشد مرکب سالانه  (CAGR)  11.4 درصد پیشرفت کند.

پلی وینیل کلرید کلرینه (CPVC) به یک هموپلیمر گرمانرم اطلاق می شود که از کلرزنی PVC با رادیکال آزاد تولید می شود. کلرزنی PVC به بهبود عملکرد  دمایی و مقاومت در برابر آتش CPVC کمک می کند. پلی وینیل کلرید کلرینه (CPVC) مزایای مختلفی نسبت به مواد متداول لوله دارد، مانند استحکام خوب و مقاومت عالی در برابر خوردگی . استفاده زیاد از پلی وینیل کلرید کلرینه شده در لوله‌ها/اتصالات صنعتی، لوله‌ها/اتصالات آب گرم، لوله‌ها/اتصالات آب‌پاش آتش نشانی، فیلم‌ها/ورق‌ ها و غیره، چشم‌انداز این محصول را در این دوره پیش‌بینی تقویت می‌کند.

کلرزنی رزین پلی وینیل کلراید (PVC) در یک محیط آبی بدون عوامل متورم کننده به طور گسترده ای استفاده می شود. در این روش واکنش با PVC در غلظت بالا در محیط سوسپانسیون آبی صورت می گیرد. این امر تولید CPVC را با یکنواختی و کیفیت برتر و همچنین دمای اعوجاج حرارتی (HDT) حداقل 100 درجه سانتیگراد تسهیل می‌کند. براساس فرآیند تولید، بخش روش سوسپانسیون آبی تا سال 2028 به ارزشی در حدود 2.3 میلیارد دلار خواهد رسید.

دلایل اصلی رشد بازار پلی وینیل کلرید کلرینه شده (CPVC):

افزایش استفاده در لوله ها و اتصالات.

افزایش جذب محصول در چسب ها و پوشش ها.

استفاده گسترده در انبارش و توزیع آب.

افزایش اهمیت روش تولید سوسپانسیون آبی

با توجه به کاربرد، تخمین زده می‌شود که بخش چسب‌ها و پوشش‌ها با CAGR تقریباً 11 درصد رشد کند و تا سال 2028 به درآمدی بیش از 210 میلیون دلار برسد. مونومر وینیل کلرید یک جزء اصلی در تولید CPVC است. این فرآیند همچنین مقاومت سایشی و ضربه ای چسب و مواد پوشش را افزایش می دهد. تقاضای مصرف‌کننده برای چسب‌ها و پوشش‌هایی که از اقدامات ایمنی پیروی می‌کنند و دارای مقاومت استثنایی در برابر خوردگی هستند رو به افزایش است.

همچنین سهم صنعت پلی وینیل کلرید کلرینه (CPVC) در بخش لوله و اتصالات، شاهد رشد قوی در طول این دوره بررسی است. افزایش تقاضا برای CPVC در لوله‌ها و اتصالات، همراه با توسعه زیرساختی برجسته در کشورهای نوظهور، در سال‌های آینده پیش‌بینی می‌شود.

آسیا اقیانوسیه جایگاه برتر از نظر درآمد

در چشم انداز منطقه ای، پیش بینی می شود، بازار پلی وینیل کلرید کلرینه شده(CPVC)  آسیا اقیانوسیه تا سال 2028 به درآمدی بیش از 1.97 میلیارد دلار برسد که  با نرخ رشد مرکب سالانه حدود 12٪ در این دوره پیش بینی توسعه می یابد. تقاضا برای CPVC، به ویژه در آبپاش های آتش نشانی و لوله ها و اتصالات، در کشورهایی مانند چین، هند و اندونزی، افزایش می یابد. افزایش فعالیت‌های ساخت و ساز باعث رشد صنعت در این منطقه می‌شود.

تأثیر پاندمی کووید 19 بر بازار پلی وینیل کلرید کلرینه شده

استانداردهای محصولات بهداشتی پس از شیوع کووید 19 تحت نظارت بیشتری قرار گرفت. ویژگیهای پلی وینیل کلرید کلرینه  (CPVC) در انبارش و توزیع آب در بخش غذا و نوشیدنی و همچنین پیروی از استانداردهای سختگیرانه رایج برای گسترش کلی بازار در طول پاندمی مطلوب بوده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد