ارسال پاسخ

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4988

pvc-asso.ir

تاثیر تقاضای پایین بر قیمت های پلی وینیل کلراید

شاندونگ چین: قیمت لوله های پلی وینیل کلراید در ابتدای ماه می به دلیل تقاضای ضعیف صنایع پایین دستی مانند ساخت و ساز، روندی نزولی در بازار جهانی نشان داد. هزینه های پلی وینیل در منطقه آسیا اقیانوسیه به دلیل دسترسی به موجودی کافی برای برآورده کردن تقاضای موجود از بخش های مصرف کننده نهایی کاهش یافته است. قیمت پلی وینیل کلراید در منطقه اروپا نیز در نتیجه قیمت پایین انرژی در بالادست کاهش یافته است.

قیمت پلی وینیل کلراید در بازار چین در هفته اول ماه می کاهش یافت.

با کاهش تعداد موارد کووید و رهایی از محدودیت‌های قرنطینه، قیمت‌ها در چین کاهش یافت. عوامل عمده کاهش قیمت پلی وینیل کلراید، شامل بهبود فعالیت تولید و کاهش تقاضای صنایع پایین دستی است. علاوه بر این، تغییر مسیر در محموله ها از شانگهای، بزرگترین پایانه کانتینری در چین، در بحبوحه کمبود کانتینر و اختلال در عملیات، به طور قطعی بر فعالیت صادرات پلی وینیل کلراید تأثیر گذاشت و منجر به کاهش قیمت ها در بازار داخلی چین شد.

در اروپا، قیمت گاز طبیعی بالادست بر قیمت پلی وینیل کلراید تأثیر گذاشت. روند کاهشی قیمت گاز طبیعی منجر به کاهش قیمت خوراک اتیلن در بازار اروپا شد. کاهش قیمت اتیلن خام و تقاضای پایین از بخش های پایین دستی به کاهش قیمت پلی وینیل کلراید در منطقه کمک کرد.

به گفته ChemAnalyst، پیش بینی می شود که قیمت پلی وینیل کلراید در چین به دلیل تقاضای پایین تر از بخش ساخت و ساز کاهش یابد. علاوه بر این، فعالیت تولید احتمالاً در میان کاهش موارد COVID19  در این کشور بهبود می یابد. انتظار می رود قیمت پلی وینیل کلراید در اروپا به دلیل تقاضای کمتر بخش مصرف کننده نهایی کاهش یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد