ارسال پاسخ

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4985

pvc-asso.ir

تولید پی وی سی در پاکستان افزایش یافت

عمران خان نخست وزیر پاکستان به طور رسمی یک کارخانه پلی وینیل کلراید با ظرفیت 100 هزار تن را افتتاح کرد که توسط شرکت EPCL راه اندازی شده است.این کارخانه می تواند واردات پی وی سی- سومین پلیمر سنتزی با تولید گسترده در جهان- را کاهش و صادرات را افزایش دهد.

در این مراسم افتتاحیه نخست وزیر عمران اعلام کرد که دولت سیاست هایی را برای حمایت از ترویج راه حل هایی برای کاهش واردات و تقویت صادرات دنبال می کند. وی همچنین از جامعه تجاری خواست تا بر روی افزایش صادرات برای حمایت از رشد اقتصادی پایدار کشور تمرکز کنند.

رائو عامر علی، تحلیلگر AHL در گفتگو با اکسپرس تریبون تاکید کرد که تقاضای داخلی برای PVC حدود 280000 تن در سال است.وی با بیان اینکه بخش ساختمان سازی بزرگترین مصرف کننده پی وی سی است، افزود: استفاده از پی وی سی در سایر بخش ها نیز رو به افزایش است.این تحلیلگر تأکید کرد: تقاضا برای PVC از 182000 تن در سال 2015 به 280000 تن در سال 2021 با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 7.4 درصد افزایش یافته است.وی برآورد کرد: با در نظر گرفتن نرخ رشد 5 درصدی، انتظار می رود تقاضا تا سال 2023 به حدود 310 هزار تن در سال برسد.

وی با بیان جزئیات گفت که EPCL قبل از توسعه، 195000 تن پی وی سی (حدود 80 درصد کل تقاضا)  را تولید می کرد، بنابراین 20 درصد بقیه وارد می شد.با توجه به افزایش تقاضا برای PVC، این شرکت تصمیم گرفت تولید خود را 100000 تن افزایش دهد و به 295000 تن در سال برساند. وی تاکید کرد که حدود 60 تا 70 درصد فروش پی وی سی تنها به بخش ساخت و ساز اختصاص دارد. علاوه بر PVC، این شرکت همچنین مواد خام کلیدی مانند سود سوزآور را برای صنعت نساجی تولید می کند.

این شرکت تنها مجتمع شیمیایی کلروینیل کاملاً یکپارچه و تولید کننده PVC در پاکستان است.از سال 2015، این شرکت بیش از 188 میلیون دلار برای توسعه کارخانه و افزایش بهره وری سرمایه گذاری کرده است. با افزودن ظرفیت جدید، EPCL اکنون می تواند 295000 تن پی وی سی در سال تولید کند تا به طور کامل به تقاضای روبه رشد محلی، به دلیل سیاست های مساعد دولت در بخش ساخت و ساز، پاسخ دهد و به صادرات نیز دست یابد.

در پی این افزایش تولید این شرکت توانسته است حدود 240 میلیون دلار از طریق کاهش واردات کمک کند و رزین PVC را به ارزش 25 میلیون دلار در سال 2021 به بازارهای ترکیه و خاورمیانه صادر کند.

غیاث خان، رئیس EPCL گفت که این توسعه، چشم انداز پتروشیمی پاکستان را تغییر می دهد و از سیاست دولت  برای ترویج صنعتی شدن صادرات محور حمایت می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد