ارسال پاسخ

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4977

pvc-asso.ir

افزایش تقاضای 7 تا 8 درصدی رزین پی وی سی در هند

تقاضای هند برای رزین پلی وینیل کلراید احتمالا امسال 7 تا 8 درصد به ویژه در بخش لوله و اتصالات که تقریبا 80% از زرین موجود در کشور را مصرف می کند، افزایش می یابد .

تقاضای رزین پی وی سی در سال مالی 2020-21 به میزان 16% کاهش یافت که تولیدکنندگان هند، به صادرات البته در مقدار کم روی آوردند. به طور معمول، هند کشوری با کمبود رزین پی وی سی است. از این رو، حدود 58 درصد از مصرف خود را از طریق واردات تامین می کند. اما سال 2021 قرنطینه های ناشی از بیماری پاندمی کووید که رفت و آمد کارگران را از خانه به محل کارشان محدود می کرد، عاملی سد کننده برای تولیدکنندگان اولیه رزین PVC در هند بود. در نتیجه، فعالیت تمامی پروژه‌های زیربنایی و مسکن متوقف شد. از آنجایی که لوله و اتصالات بیشتردر پروژه‌های زیرساختی و مسکن مصرف می شوند، تقاضا برای رزین PVC نیز تحت تأثیر قرار گرفت .

در سال 2022 کار روی پروژه‌های زیرساختی و مسکن با کاهش محدودیت‌های  کووید 19 که تقاضا برای لوله‌ها و اتصالات را افزایش داد، دوباره آغاز شد. علاوه بر این، تقاضا برای محصولاتی که در آنها رزین PVC به عنوان ماده اولیه استفاده می شود نیز افزایش یافته است. این بخش‌های تخصصی شامل سیم و کابل، پروفیل‌ها و کلندرینگ هستند.

افزایش مجدد مصرف محصولات پایین دستی به ویژه لوله ها و اتصالات در نهایت منجر به افزایش 7-8 درصدی تقاضا برای رزین PVC خواهد شد. داده‌های گردآوری‌شده توسط انجمن تولیدکنندگان مواد شیمیایی و پتروشیمی (CPMA) نشان می‌دهد که تقاضای هند برای PVC در سال‌های 2020-21 به 2.74 میلیون تن رسیده است که نسبت به سال گذشته(2020-2019)  با تقاضای 3.26 میلیون تن، کاهش شدیدی دارد. در سال 19-2018، تقاضای پی وی سی هند 3.19 میلیون تن گزارش شد.

تقاضای رزین پی وی سی هند در سال مالی 2021-22 به دلیل موج دوم مجدد پاندمی در نیمه اول بسیار نوسان داشت. کاهش پاندمی در پایان سپتامبر 2021، امیدهایی را برای بهبود فعالیت های اقتصادی هند افزایش داد. تقریباً در همان زمان، دولت هند شروع به کاهش محدودیت‌های پاندمی کرد و در نتیجه فعالیت‌های تولیدی و خرده‌فروشی را به حالت عادی بازگرداند. تا دسامبر 2021، فعالیت های تجاری در همه بخش ها عادی شد که حتی امروز نیز به دلیل پوشش گسترده واکسیناسیون ادامه دارد.

کاهش واردات

برای سال مالی 2020/21، تولید رزین PVC هند 1.37 میلیون تن از ظرفیت کل 1.58 میلیون تنی آن برآورد شد. در حالی که این ظرفیت در چندین سال گذشته به دلیل عدم افزایش ظرفیت جدید در 1.58 میلیون تن باقی مانده است، تولیدکنندگان هند مجموع تولید خود را به ترتیب 1.41 میلیون تن و 1.44 میلیون تن به ترتیب برای سال مالی 19-2018 و 2019-20 گزارش کردند.

کسری دسترسی به رزین PVC در هند، از طریق واردات به میزان 1.81 میلیون تن و 1.85 میلیون تن به ترتیب برای سال مالی 2018-19 و 2019-2020 تامین شد. واردات رزین پی وی سی هند به 1.39 میلیون تن برای سال مالی 2020-21 سقوط کرد.

هند بزرگترین واردکننده PVC در جهان است. در شرایطی که تولید داخلی نمی تواند نیازهای مصرفی را برآورده کند، پردازنده ها و مبدل ها برای فعال نگه داشتن کارخانه های خود به شدت به بازار واردات متکی هستند. با این حال، بازار در نیمه دوم سال 2020 با کمبود عرضه مواجه بود و از آن زمان تاکنون قیمت ها در بازار نقدی بیش از دو برابر شده است. پی وی سی به عنوان شاخص کلیدی اقتصادی در نظر گرفته می شود زیرا رشد آن با تولید ناخالص داخلی و تقاضای بخش ساخت و ساز گره خورده است.

از آنجایی که اکثر اقتصاددانان رشد تولید ناخالص داخلی هند را بین 7 تا 9 درصد پیش‌بینی می‌کنند و بانک مرکزی هند (RBI) رشد 7.2 درصدی را پیش‌بینی می‌کند، تقاضای رزین PVC هند همگام با تولید ناخالص داخلی هند رشد خواهد کرد.

گروه آدانی هند برای ساخت کارخانه تبدیل زغال‌سنگ به پی وی سی با ظرفیت 2 میلیون تن در سال در موندرا در غرب گجرات و با سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلار آمریکا (تقریبا ۳۰۰ میلیارد روپیه) برنامه ریزی کرده است که شکاف عرضه و تقاضای کشور را پر خواهد کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد