ارسال پاسخ

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4959

pvc-asso.ir

اصول تقاضا بر بازار پلی وینیل کلراید در سطح جهانی تاثیر می گذارد

قیمت های پلی وینیل کلراید در هفته آخر ماه آوریل در بازار آمریکای شمالی به دلیل ازدحام بنادر و اختلال در عرضه در چندین پایانه حمل و نقل و در پی آن کمبود مواد خام اتیلن افزایش یافت. تشدید تنش بین روسیه و اوکراین به طور قطعی باعث ازدحام بنادر در ایالات متحده شد.

قیمت های پلی وینیل کلراید در منطقه اروپا افزایش یافت که به دلیل تقاضای قوی صنایع کاربرد نهایی پایین دستی بود. درگیری مداوم بین روسیه و اوکراین منجر به افزایش ارزش انرژی و افزایش هزینه های مواد خام در بازار اروپا شد. همچنین تقاضای تجهیزات خودرویی pvc در اروپا با محدودیت های سود و عرضه،  بالا باقی ماند.

در چین، کاهش تقاضای پلی وینیل کلراید و مواد اولیه  بالادستی کاربید کلسیم باعث کاهش قیمت PVC شد. افزایش موارد کووید-19 در چین با ازدحام بندر در چندین پایانه کانتینری مانند نینگبو منجر به کاهش فعالیت حمل و نقل شده است. تولیدکنندگان به دلیل ادامه قرنطینه ها و پروتکل های سخت، میزان تولید را کاهش داده اند. علاوه بر این، قیمت مواد اولیه کاربید کلسیم در نیمه اول آوریل در چین در بحبوحه شیوع کووید 19 کاهش یافت و موجودی های کافی برای تامین تقاضای موجود در بازار منطقه ای چین وجود داشت. به دلیل تنگناهای لجستیکی مانند در دسترس نبودن واگن ریلی و کامیون، اکثر توزیع کنندگان مجبور به فروش سهام خود در بازار داخلی شدند.

به گفته ChemAnalyst، قیمت پلی وینیل کلراید در هفته های آینده در اروپا و مناطق آمریکای شمالی به دلیل تسریع تقاضا و کاهش نرخ تولید افزایش خواهد یافت. تشدید تنش بین روسیه و اوکراین به دلیل کاهش عرضه روسیه به لهستان که بر بازار پلی وینیل کلراید تأثیر می گذارد، قیمت انرژی را افزایش خواهد داد.  کاهش قیمت پی وی سی در چین ممکن است به دلیل کمبود تقاضا در بحبوحه محدودیت های کووید19 همچنان ادامه یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد