ارسال پاسخ

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4948

pvc-asso.ir

فوم کردن فیزیکی لوله های اکسترودشده هزینه های مواد را کاهش می دهد

در این فرایند فوم کردن از مواد با نگرانی بالا استفاده نمی شود در نتیجه ردپای کربن کمتری نسبت به سایر روش های فوم کردن ایجاد می شود.

استانداردهایی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که لوله های پلاستیکی اکسترود شده برای کابل های زیرزمینی محافظت مناسبی در برابر آسیب های محیطی ارائه می دهند. همچنین این استانداردها نسبت قطر/ضخامت دیواره یک ماده در هر متر لوله در حال اجرا را مشخص می‌کنند. برای کاهش هزینه، ممکن است از مواد بازیافتی یا مواد با کیفیت پایین استفاده شود. راه دیگر برای کاهش هزینه، فوم کردن فیزیکی لوله ها با تزریق گازهایی مانند دی اکسید کربن یا نیتروژن به پلاستیک قبل از اکستروژن است. در طول فرآیند اکستروژن لوله، گازها یک فوم با منافذ ریز تشکیل می دهند.از طریق این روش، پلاستیک کمتری مصرف می شود و در نتیجه هزینه مواد کمتری را به همراه دارد. در یک پروژه مشترک، شرکت WEBER و Promix  امکان سنجی، عملی بودن و پتانسیل صرفه جویی در فوم کردن فیزیکی را ارزیابی کرده اند.

WEBER یک اکسترودر نوع NE7.40برای لایه میانی فوم دار و یک اکسترودر نوع NE5/40برای لایه های داخلی و خارجی عرضه کرد. یک هد لوله سه لایه Weber PKM250 به عنوان دای استفاده شد.

Promix Solutions، تامین کننده محصولات اختلاط، فوم کردن، و خنک کننده برای پردازش پلاستیک، مستقر در Winterthur، سوئیس، یک واحد اندازه گیر گاز N400 با انژکتور مناسب برای اندازه گیری دقیق نیتروژن و یک خنک کننده مذاب P1 180 برای همگن سازی و کاهش دمای مذاب ارائه کرد. در آزمایشات اولیه، ازHDPE HE3490 Borealis برای یک لوله محافظ کابل سایز 110 x 6.3فوم شده با نیتروژن استفاده شد. پس از تولید یک نمونه لوله فوم نشده، مقدار گاز اندازه‌گیری شده به تدریج افزایش یافت، که منجر به کاهش وزن تا 26 درصد مواد بکر و تقریباً 15 درصد از مواد بازیافتی می شود.

این لوله که مطابق با DIN16876 و استاندارد سوئیس GA KSR2010 آزمایش شده است، تمام الزامات را برآورده می کند. Promix گفت: توجه ویژه ای به تست سفتی حلقه ای و ضربه بر اساس DIN EN744 شده است. بر اساس نتایج مثبت، آزمایش با یک لایه داخلی فوم ساخته شده از HDPE بازیافت شده تکرار شد، که همچنین امکان سنجی خوبی را با یک فرآیند پایدار نشان داد.

با توجه به مشکلات مضاعف کمبود مواد و افزایش قیمت رزین، فوم میکروسلولی لوله‌های پلاستیکی فرصتی را برای اکسترودرها فراهم می‌کند تا در هزینه‌های مواد صرفه‌جویی کنند و ردپای کربن محصول کاهش یابد. بر خلاف فرآیندهایی که به عوامل دمنده شیمیایی گرمازا متکی هستند، در این روش فوم کردن که در اینجا توضیح داده شده است از هیچ ماده‌ای استفاده نمی‌شود که بسیار نگران کننده باشد. از افزودنی های انباشته شده از طریق بازیافت مجدد آسیاب نیز اجتناب می شود.

این شرکت ها خاطرنشان کردند که این فناوری را می توان برای سایر محصولات لوله اکسترود شده نیز اعمال کرد.در ماه‌های آینده، Weber و Promix به انجام آزمون‌های مربوط به قابلیت عملکرد این روش فوم کردن روی انواع دیگر لوله‌ها و پلیمرها ادامه خواهند داد. آنها همچنین در حال حاضر روی راه حلی برای فوم کردن فیزیکی اکسترودیت های PVC کار می کنند.

 

خط اکستروژن لوله WEBER مجهز به سیستم فوم کردن فیزیکی Promix نشان داده شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد