ارسال پاسخ

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4946

pvc-asso.ir

رسیدگی به اعتراضات مالیاتی از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از تاریخ هجدهم اردیبهشت ماه سال‌جاری اعتراضاتی که از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی ثبت شوند، مورد رسیدگی قرار می‌‌‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی  انجمن به نقل از دنیای اقتصاد، محمدتقی پاکدامن ضمن اشاره به رویکرد جدید سازمان جهت هوشمندسازی مالیاتی، اظهار کرد: در اجرای مفاد دستورالعمل اجرایی موضوع تبصره ۱ ماده ۲۳۸ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم، مؤدیان محترم مالیاتی اعتراضات خود به برگ تشخیص مالیات یا برگ اعلام نتیجه رسیدگی یا برگ مطالبه/ استرداد را باید از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی www. my. tax. gov. ir ثبت کنند تا بتوانند از امکان رسیدگی مجدد برخوردار شوند. او با اشاره به دستاوردهای رویکرد تحولی خاطرنشان کرد: این اقدام به منظور تسهیل فرآیند ثبت اعتراض و تکریم ارباب رجوع و کاهش مراجعات حضوری انجام گرفته و اعتراضاتی که تا تاریخ هفدهم اردیبهشت ماه، کمافی‌السابق از طریق پستی یا به صورت حضوری به ادارات کل امور مالیاتی ارائه شده‌اند، نیز قابل رسیدگی مجدد هستند؛ اما از تاریخ هجدهم اردیبهشت ماه سال‌جاری، صرفا اعتراضاتی که از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک این سازمان ثبت شده باشند، موردرسیدگی قرار خواهند گرفت. گفتنی است جزئیات نحوه اعتراض به برگ تشخیص/ مطالبه/ استرداد مالیات بر اساس آخرین اصلاحات قانون مالیات‌‌‌های مستقیم در سایت اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www. intamedia. ir بخش اطلاعیه‌‌‌ها، قابل دسترس است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد