ارسال پاسخ

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4928

pvc-asso.ir

مارپیچ های بهینه عملکرد اکستروژن را افزایش می دهند

علیرغم نقش مهمی که مارپیچ ها در اکستروژن لوله و پروفیل ایفا می کنند، بسیاری از تولیدکنندگان تاثیر طراحی بهینه مارپیچ را دست کم می گیرند

به دلیل تنوع در مواد خام - با فرمولاسیون هایی که از انواع افزودنی ها و پرکننده ها استفاده می شود - مارپیچ ها قطعاتی نیستند که به راحتی قابل "تغییر" باشند. طراحی بهینه مارپیچ یک رویکرد مشاوره ای دارد، که در آن هر پارامتر فرآیند برای استفاده در کاربرد مناسب ارزیابی می شود.
به طور متداول، سازندگان مارپیچ با انتخاب مواد مناسب و اعمال پوشش‌های مقاوم در برابر سایش، مشکلات مربوط به سایش را برطرف می‌کنند. علاوه بر این که  این روش می تواند عمر مارپیچ را افزایش دهد، بهینه سازی طراحی متناسب با کاربرد نیز می تواند 50 تا 60 درصد سایش را کاهش دهد. سایش بیشتر ناشی از افزایش ناگهانی فشار مذاب است که مارپیچ را تحت تنش قرار می دهد. فشار بالا هر دو مارپیچ اکسترودرهای ناهمسوگرد را به دیواره سیلندر فشار می دهد و این منجر به ایجاد سایش در سطح سیلندر و مارپیچ در حال کار می شود. سایش مداوم در ناحیه کوتاهی از طول اکسترودر، مارپیچ را با هر چرخش خم می کند و این اتفاق می تواند باعث ایجاد ترک و در نهایت شکستن مارپیچ شود. با طراحی مارپیچ مناسب در اکسترودرها که این افزایش فشار ناگهانی را حذف می کند، سایش کاهش می یابد.
شرکت GTS نرم افزاری برای شبیه سازی اختصاصی طراحی مارپیچ ناهمسوگرد بهینه بر اساس مواد خام، کامپاندها، فرمولاسیون، دما و شرایط عملیاتی خاص توسعه داده است. این داده های شبیه سازی برای تعیین فشار مواد مذاب در نقاط مختلف در طول مارپیچ استفاده می شود. فشار مذاب برای طراحی مارپیچ، محافظت از سایش برتر و اطمینان از ذوب مناسب مواد خام کلیدی است. علاوه بر طراحی، ماشینکاری مارپیچ نیز بسیار مهم است. برای افزایش عمر مارپیچ و بهبود کیفیت محصول، GTS مارپیچ هایی را بدون شکاف بین زون های طراحی، توسعه داده است تا از قطع شدن مواد جلوگیری شود. در طراحی مارپیچ معمولی، بین هر ناحیه طراحی فاصله وجود دارد. در یک طراحی بهینه، این شکاف ها حذف می شوند.
ارنست کروگر، مدیر عامل GTS می گوید: این ویژگی طراحی به مواد اجازه می دهد تا مستقیماً از یک منطقه طراحی به منطقه بعدی جریان پیدا کنند. "هیچگونه قطع مواد و زمان ماند اضافی وجود ندارد – که این ویژگی از سایش مارپیچ و تجزیه پلیمر جلوگیری می کند."

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد