ارسال پاسخ

۲۳ فروردین ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4897

pvc-asso.ir

راه اندازی کارخانه جدید پی وی سی توسط شرکت وینیل قطر

به گفته گلف تایمز، QVC (شرکت وینیل قطر) برای ایجاد یک مرکز جدید پلی ‌وینیل کلراید (S-PVC) در شهر صنعتی مسیعید از سوی شرکت صنایع شیمیایی قطر (IQ) و هلدینگ پتروشیمی مسیعید (MPHC) تایید شده است.

ارزش قرارداد این پروژه 239 میلیون دلار است. QVC یک سرمایه گذاری مشترک بین MPHC با 55.2 درصد سهام، شرکت پتروشیمی قطر (QAPCO) با 31.9 درصد سهام و قطر پترولیوم با 12.9 درصد سهام است. ظرفیت پیشنهادی کارخانه پی وی سی 350000 تن  در سال خواهد بود.  با ادغام این کارخانه جدید با کارخانه موجود QVC خوراک اولیه یعنی مونومر وینیل کلرید (VCM) برای تولید پی وی سی تامین خواهد شد.

این کارخانه از طریق استفاده بهینه از آب و برق و امکانات لجستیکی موجود به طور پایدار فعال خواهد بود. همچنین اولین کارخانه تولید پی وی سی در قطر بوده و هدف این است که قطر را به یک مرکز تولید منطقه ای تبدیل کند.

پی وی سی تولید شده به تامین نیازهای صنعت ساخت و ساز در این منطقه که یکی از بزرگترین مصرف کنندگان PVC است، کمک خواهد کرد. همچنین هدف آن فراهم کردن فرصتی برای صادرات پی وی سی در سطح بین المللی است. بزرگترین تولیدکننده پی وی سی سوسپانسیون در خاورمیانه، شرکت صنایع پایه عربستان (SABIC) است.

از سوی دیگر شرکت مواد شیمیایی قطر (Q-Chem)، قصد داشت تولید HDPE را در مسیعید قطر در اوایل آوریل پس از تعمیرات اساسی برنامه ریزی شده از سر بگیرد. این شرکت،  کارخانه تولید  HDPE را با ظرفیت 375000 تن در سال برای  تعمیرات در اواسط فوریه متوقف کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد