ارسال پاسخ

۲۱ فروردین ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4886

pvc-asso.ir

تاثیر طراحی بهینه مارپیچ در اکسترودر لوله و پروفیل

طراحی بهینه مارپیچ می تواند به اکسترودرهای لوله و پروفیل برای افزایش عملکرد کمک کند. به عنوان مثال می توان لوله های تحت فشار و ثقلی را با میزان خروجی بالاتر تولید کرد. برای افزایش سرعت خط ، مجموعه های قالب باید بهینه شود و طول کالیبراسیون/ خنک کننده افزایش یابد

اما راه حل ساده تری وجود دارد. برای افزایش سرعت خط، میزان بالای خروجی و مذاب با کیفیت بالا مهم است.  GTS مارپیچ هایی را طراحی کرده است که ترکیب نهایی مذاب و ژلینگی آن را بهینه می کند.

در این طراحی مارپیچ، علاوه بر میزان خروجی بیشتر، افزایش کم دمای مذاب را شاهد هستیم درحالی که پروفایل دمای عمودی و افقی ثابت می ماند. با این مارپیچ ها تولیدکننده می تواند با چهار دستگاه کوپله زن در خط لوله فاضلابی هسته فومی با سایز 110 و ضخامت 3.2 خروجی 1600کیلوگرم در ساعت را داشته باشد.

در اکستروژن پروفیل، سرعت خط به خصوص برای پروفیل های پیچیده پنجره توسط کالیبراسیون محدود می شود.

اخیراً، در اکسترودرهای پروفیل بیشتر بر روی مذاب با کیفیت بالا و تغییر قطعه از یک خط به خط دیگر توجه شده است. برنامه ریزی تولید در صورتی ساده تر است که بتوان قطعه مورد نظر را روی ماشین های مشابه با مارک ها و قطرهای مختلف استفاده کرد.

مارپیچ های بهینه به اکسترودرها این امکان را می دهد تا از قالب های یکسان برای اکسترودرهای متفاوت استفاده کنند. به عنوان مثال برای پروفیل پنجره، تولید کننده می تواند از یک قالب برای مارپیچ دوقلو ناهمسوگرد 105 میلیمتری همچنین یک اکسترودر 114 یا 120 میلیمتری از سه مارک مختلف استفاده کند.

طراحی بهینه مارپیچ مزایای زیادی برای اکسترودرهای لوله و پروفیل دارد:

  1. کیفیت بالاتر محصول مانند سطح داخلی و خارجی صاف تر و صیقلی تر برای لوله
  2. ضایعات کمتر
  3. خروجی بالاتر
  4. نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر
  5. استفاده از محتوای فیلر بالاتر
  6. کاهش استفاده از مواد افزودنی از طریق اختلاط بهتر که نیاز به کمک فرایندها را کاهش میدهد
  7. حاشیه سود بالاتر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد