ارسال پاسخ

۲۰ فروردین ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4881

pvc-asso.ir

قیمت مونومر وینیل کلراید در بازار جهانی افزایش می یابد

قیمت مونومر وینیل کلراید در ماه مارس به دلیل هزینه بالای خوراک اتیلن افزایش یافت. افزایش قیمت خوراک اتیلن به دلیل اختلال در عرضه مشاهده شد. تامین ناکافی مواد اولیه باعث افزایش هزینه تولید مونومر وینیل کلراید و فشار بر شرکت های پایین دستی برای برآوردن نیاز بازار شد. علاوه براین افزایش هزینه های انرژی بالادستی نیز بر قیمت اتیلن دی کلراید در کشورهای آسیایی تاثیر گذاشت.

 بازار خارجی خوراک اتیلن به دلیل محدودیت دسترسی به این محصول در آسیا، روند قیمتی صعودی را در این منطقه نشان میدهد. با افزایش قیمت نفت خام در ماه مارس، پالایشگاه هایی که از نفتا به عنوان خوراک کراکر استفاده می کنند تحت فشار قیمت های گزاف مواد اولیه قرار گرفته اند و به این ترتیب قیمت اتیلن به طور متوسط بیش از 4% در مقایسه با هفته ی آخر فوریه افزایش یافته است.

علاوه بر این، تعطیلی های پایین دستی PVC برای تعمیرات در ماه آوریل در کشورهای مختلف بر بازار مونومر وینیل کلرید در آسیا تأثیر گذاشته است. تولیدکنندگان اتیلن، مانند CPC Corporation، تعطیلی برنامه ریزی شده کراکرهای نفتا را برای تعمیرات در آوریل 2022 در تایوان برنامه ریزی کرده است. واحدهای تولید پی وی سی به دلیل تعمیر و نگهداری در آسیا با تعطیلی مواجه هستند.

بازار پلیمر اروپا همچنان تحت تأثیر آشفتگی ناشی از جنگ اوکراین در ماه مارس قرار دارد. در ابتدای ماه، تولیدکنندگان پی وی سی خواستار افزایش قیمت، همزمان با افزایش قیمت مونومر در بازار اروپا شدند.

علاوه بر این، چین به عنوان تولید کننده اصلی VCM با افزایش قیمت VCM به دلیل  شیوع مجدد کووید 19 در این کشور مواجه شد. اختلال در عرضه در نتیجه اجرای قرنطینه در شهرهای مختلف تولیدکننده مواد شیمیایی مانند شانگهای مشاهده شده است.

در صورتی که جنگ در اروپای شرقی بی وقفه ادامه یافته و تعداد موارد کووید 19 در کشورهای آسیایی افزایش یابد، می تواند منجر به اختلال در عرضه و افزایش هزینه های مواد خام شود، بنابراین می توان افزایش بیشتری در قیمت VCM در آوریل انتظار داشت. لازم به ذکر است که تقاضای پایین دستی PVC و بازارهای ساخت و ساز از ابتدای سال بالا بوده است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد