ارسال پاسخ

۱۶ فروردین ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4872

pvc-asso.ir

پوشش های هوشمند خطوط لوله ساخته شده از مواد شیمیایی کم ارزش

اخیرا استفاده از برخی پوشش های پلیمری در سطح داخلی لوله ها نه تنها باعث جلوگیری از خوردگی سطح در لوله های فلزی و آسیب های ناشی از حلال لوله‌های PVC می شود بلکه سبب کاهش سطح جیوه در آب داخل اینلوله ها هم می شودرا فراهم می‌کند

MAX MANN، سرپرست پروژه دانشگاه فلیندرز، می گوید که این پوشش هوشمند، که از مواد شیمیایی ارزان قیمت حاصل از پالایش نفت و منابع دیگرساخته می وشد، همچنین می تواند از آسیب اسید و آب بر روی سطوح بتنی نیز جلوگیری کند و حتی ترمیم در محل این سطوح را با یک فرآیند گرمایش ساده را هم ممکن می سازد.

آقای Mann  می گوید این پوشش جدید از گوگرد عنصری و دی سیکلوپنتادین ساخته شده است (DCPD محصول جانبی پالایش نفت است) که بعنوان یک پوشش چند کاره به ما امکان استفاده از آن را در طیف گسترده ای از محصولات می دهد.

به گفته دکتر بوئن ژانگ، محقق دانشگاه لیورپول، "روش ساخت این پوشش ایمن‌تر از روش‌هایی است که قبلا برای پوشش‌های مرتبط استفاده می‌شد و این امر به دلیل فرآیند دردمای پایین‌تراست که از واکنش های فرار ونشت جلوگیری میکند .

در کنار قدرت محافظتی خود در برابر خوردگی، آسیب حلال و آسیب اسید و آب، تحقیقات نشان داد که این پوشش فعال می تواند فلزات سمی مانند جیوه را جذب کند.

تیم متشکل از دانشگاه های فیلدرز و لیورپول دریافته است که این نوع ازپوشش قابل تعمیر است و خراش ها و آسیب های آن را می توان با اعمال ساده گرما رفع کرد. امکانپذیری این فرآیند تعمیربه دلیل ساختار شیمیایی پوشش است که به پیوندهای گوگرد-گوگرد شکسته شده و دوباره تشکیل می‌شود.

پروفسور جاستین چالکر، از دانشگاه فلیندرز، معتقد است که این تحقیق گام مهمی در زمینه پوشش های چند منظوره است و این ترکیب شیمیایی منحصربه‌فرد و هوشمند، ضمن محافظت از بسترها، حذف فعال گونه‌های سمی جیوه از آب و نفت را ممکن می‌سازد که برای اصلاح در صنعت نفت و گاز اهمیت دارد.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد