ارسال پاسخ

۱۴ اسفند ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4822

pvc-asso.ir

افزایش قیمت کلر در اروپا در پی افزایش قیمت انرژی

افزایش قابل توجه قیمت کلر مایع در ماه ژانویه در سراسر اروپا به دلیل تقاضای بالای بازار داخلی و همچنین منطقه ای مشاهده شد.

فعالان بازار مجبور به تجدید نظر در پیشنهادات خود برای حفظ سودآوری شدند. علاوه بر این، آنها حتی مجبور بودند با هزینه های ورودی سرسام آور مبارزه کنند. این وضعیت همچنان یکی از نگرانی‌های اصلی تولیدکنندگان داخلی است، زیرا از مدت‌ها قبل حاشیه سود آنها را کاهش داده است.در همین حال، تجار داخلی از این کمبود استفاده کردند و پیشنهادات خود را در مورد موجودی ها افزایش دادند.

قیمت کلر در آلمان به دنبال نرخ های نامشخص کارخانه و قیمت های بالای انرژی در اوایل ژانویه به سطوح قابل توجهی افزایش یافت. اگرچه قیمت انرژی نسبت به سه ماهه قبل اندکی کاهش یافت، اما نسبت به نیمه اول سال گذشته در سطوح بالاتری باقی ماند.

به گفته ChemAnalyst، از آنجایی که کلر مایع یک ماده خام اصلی برای تولید PVC است، انتظار می‌رود که قیمت‌ آن به روند صعودی خود ادامه دهد و احتمال افزایش تقاضای آن در بخش PVC وجود داشته باشد،زیرا احتمالا این اقتصاد تا پایان سه ماهه اول سال 2022 سرعت قابل توجهی خواهد داشت.

قیمت کلر مایع در این ماه به دلیل افزایش هزینه های ورودی در بریتانیا به طور قابل توجهی افزایش یافته است. قیمت بالای گاز طبیعی از دیرباز یک نگرانی کلیدی برای تولیدکنندگان بزرگ اروپایی بوده است. علاوه بر این، تشدید تنش بین روسیه و اوکراین نیز تولیدکنندگان را نگران کرده است زیرا ممکن است عرضه انرژی در این بازار منطقه ای را بیشتر مختل کند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد