ارسال پاسخ

۳۰ بهمن ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4792

pvc-asso.ir

کاهش شکستگی های خطوط اصلی آب در کانادا طی 5 سال گذشته با جایگزینی لوله های PVC

داده ها حاکی از آن است که جایگزینی لوله های چدنی با پی وی سی، شکستگی های شبکه ی آبرسانی را طی پنج سال گذشته در موس جاو کانادا به نصف کاهش داده اند.

در سال 2019، 119 قطعی آب به علت شکستگی لوله های چدنی رخ داد که این قطعی آب در سال 2021 به 54 مورد کاهش یافته است و نشان از کارآمد بودن برنامه تعویض خطوط اصلی آب با لوله های  PVC است.

گزارش شده است که در سال 2021 حدود 54 شکست در خطوط اصلی آب وجود داشته است در حالی که این شکست خط لوله در سال 2019 برابر با 109 ، در سال 2018 برابر با 97 ، سال 2016 برابر با 85 و سال 2015 برابر 60 شکست بوده است.

سال های 2020 و 2021 سال های خوبی برای شهر موس جاو بوده اند بنابراین پر واضح است که برنامه جایگزینی خطوط اصلی آب کارساز بوده است.

استفانسون مدیر خدمات شهری توضیح داد که لوله‌های چدنی برای دهه‌ها در موس جاو(شهری در کانادا) مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اما به مرور زمان خورده می‌شوند. در حالی که لوله های پی وی سی در درازمدت پایدارتر و مواد مدرن تری هستند، طول عمر بیشتری دارند، به سرعت تخریب نمی شوند و در برابر مشکلاتی مانند باکتری ها مقاوم تر هستند.

شهرداری، فاز 7 طرح جایگزینی لوله های چدن را امسال آغاز می کند. تاکنون 20 کیلومتر از حدود 84 کیلومتر لوله زیرزمینی را جایگزین کرده است. تحلیلی در دسامبر 2020 نشان داد که ممکن است 34 سال طول بکشد تا شهرداری تمامی لوله های چدنی را براساس متراژ که حدود 84000 متر است، جایگزین کند زیرا هر سال به طور متوسط می توان حدود 2498 متر جایگزینی انجام داد.

اما آنچه مهم است توجه به شکست هاست و اینکه بر بخش هایی تمرکز بیشتری شود که خرابی و پوسیدگی بیشتری رخ داده است. بنابراین ثبات بیشتری در سیستم توزیع آب نسبت به گذشته ایجاد خواهد شد و این امر باعث کاهش هزینه های عملیاتی و پاسخگویی به قطعی ها و شرایط اضطراری می شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد