ارسال پاسخ

۲۰ بهمن ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4776

pvc-asso.ir

مروری بر پانزدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست

سرانجام پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست روز 18 بهمن با حضور جواد اوجی وزیر نفت، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سفیران، معاونان وزیر نفت و صاحبان و فعالان صنعت پتروشیمی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت.

نمایشگاه ایران پلاست یکی از مهمترین نمایشگاه‌هایی است که در ایران برگزار می‌شود و این اهمیت با توجه به تولید مواد اولیه در کشور دو چندان می‌شود؛ آن گونه که وزیر نفت در آئین گشایش این نمایشگاه اظهار کرد:  همانطور که قبلاً هم بنده در بخش خصوصی فعالیت داشتم، هیچ صنعتی را سودآورتر از صنعت پتروشیمی بخصوص صنایع پایین‌دستی و تکمیلی ندیدم؛ صنایعی با سرمایه‌گذاری پایین، اشتغال بالا و خوراک در دسترس.

 این در حالی است که برای چنین رویدادی مهم که از ماه‌ها پیش برای برگزاری آن برنامه‌ریزی شده بود، دعوت‌ها انجام و همه چیز مهیای برپایی آن بود، در چند روز گذشته ناگهان خبر برگزار نشدن آن به دلیل گسترش دوباره کرونا، همه را شوکه کرد... این تصمیم دیری نپایید و بار دیگر خبر برگزاری آن منتشر شد؛ در کل تصمیم‌گیری برای برگزار «شدن» یا «نشدن» رویدادی چنین مهم، برای مدیران ما تنها به چند ساعت نیاز دارد!

در همان لحظات گشایش، موج پیام‌های مسئولان پی‌درپی منتشر شد. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این  باره اظهار کرد: ظرفیت تولید کنونی محصولات پلیمری در کشور ۹ میلیون تن می‌باشد که سبب رونق صنایع پایین‌دستی پرشماری در کشور شده است، با بهره‌برداری از طرح‌های پلیمری در حال اجرای صنعت، در پایان برنامه هفتم توسعه، این ظرفیت به ۱۹ میلیون تن و در یک افق ده‌ساله به بیش از ۳۰ میلیون تن خواهد رسید.

همچنین مدیر نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست  نیز با انتشار پیامی نوشت: با بازاریابی گسترده انجام شده در پانزدهمین دوره این نمایشگاه، قصد داریم زمینه بهتری برای رقابت تولید داخلی در بازارهای جهانی فراهم آوریم و...

 

در ایران پلاست چه می‌گذرد؟

در این رویداد ۴۳۰ شرکت داخلی و خارجی حضور دارند و آخرین محصولات و دستاوردهای علمی خود را در چهار گروه مواد اولیه، ماشین‌آلات، کالای ساخته و نیمه‌ساخته و خدمات فنی و مهندسی، عرضه می‌کنند.

بنا به اعلام مدیر این رویداد، ایران‌پلاست امسال میزبان شرکت‌ها و هیئت‌های سیاسی و تجاری کشورهای ایتالیا، چین، برزیل، مجارستان، پرتغال، قزاقستان، آذربایجان، پاکستان، افغانستان، ترکیه، سوریه، تایوان، تاجیکستان و عراق است که با همکاری و مدیریت اموربین‌الملل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از این نمایشگاه بازدید می‌کنند.

 به اذعان غرفه‌گذاران، حضور و استقبال بازدیدکنندگان در دو روز اول خوب بوده است.  لابلای جمعیت زیاد حاضر در این رویداد، کمتر فردی را می‌توان بدون ماسک یافت. در مجموع رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح مطلوبی است هر چند دیگر مثل نمایشگاه‌های قبل خبری از درگاه‌های ضدعفونی در ورودی سالن‌ها به چشم نمی‌خورد.

اما آیا این نمایشگاه به اهدافی که برای آن تعیین شده است، دست می‌یابد؟ شاید پاسخ به این سوال دشوار باشد و البته هیچ‌گاه جوابی به سوال‌هایی از این دست به صورت علمی و مستند ارائه نشده است.

این رویداد قرار است تا روز ۲۱ همین ماه میزبان مخاطبان دور و نزدیکی از سراسر کشور باشد. 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد