ارسال پاسخ

۱۰ بهمن ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4741

pvc-asso.ir

انفجار و آتش سوزی در کارخانه اتیلن دی کلراید Westlake در لوئیزیانا

به گزارش KPLC نیوز، بزرگترین پتروشیمی ایالات متحده ، شرکت Westlake Chemical، در نزدیکی دریاچه چارلز، لوئیزیانا، ، صبح روز چهارشنبه دچار آتش سوزی و انفجار شد.

این انفجار در سراسر منطقه احساس و باعث ایجاد دودی عظیم در  آسمان شد.طبق گفته ی مسئولین یک مخزن خالی اتیلن دی کلرید (EDC) حدود ساعت 10:45 به وقت محلی منفجر شده است. دلیل  این انفجار تحت بررسی است.

جو آندرپونت، سخنگوی Westlake Chemical گفت: شش مجروح در کارخانه گزارش شده است که به نظر می رسد جراحت هیچ یک خطر جدی در پی نداشته باشد. یک نفر در محل درمان شد و پنج نفر به بیمارستان های منطقه منتقل شدند.

آندرپونت در ساعت 11:30 صبح گفت که آتش خاموش شده است، همه پناهگاه ها در محل برداشته شده اند و هیچ بخاری در هوا وجود ندارد.

این کارخانه درنزدیکی دریاچه چارلز دارای ظرفیت تولید 2.22 میلیون تن در سال EDC است و EDC و مونومر وینیل کلرید VCM) )را به کارخانه های تولید پلی وینیل کلرید (PVC) در نزدیکی باتون روژ و نیواورلئان و در می سی سی پی  عرضه می کند.

Westlake Chemical Corporation یک تولید کننده و تامین کننده بین المللی مواد پتروشیمی، پلیمرها و محصولات ساختمانی است که دفتر مرکزی آن در هیوستون، تگزاس قرار دارد. طیف محصولات این شرکت شامل: اتیلن، پلی اتیلن، استایرن، پروپیلن، محصولات کلر آلکالی و مشتقات، پی وی سی سوسپانسیون و رزین های تخصصی، ترکیبات پی وی سی و محصولات ساختمانی پی وی سی شامل نمای سایدینگ، لوله، یراق آلات و قطعات تخصصی، پنجره، نرده و فیلم می باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد