ارسال پاسخ

۲۷ دى ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4711

pvc-asso.ir

صنعت پلاستیک ایالات متحده در سال 2021

اقتصاددان ارشد انجمن صنعت پلاستیک(PLASTICS) ، پرک پیندا، هفت نمودار را ارائه داده است که عملکرد صنعت پلاستیک ایالات متحده را در سال 2021 خلاصه می کند.

نمودار اول : تولید محصولات پلاستیک

پرک پیندا در تحلیل خود این چنین عنوان کرد که مشکلات عرضه رزین باعث کاهش سرعت تولید محصولات پلاستیک در اوایل سال 2021 شد، اما پس از ماه می روند رو به رشدی داشت.

نمودار دوم: حمل محصولات پلاستیک و لاستیک

محموله های پلاستیک و لاستیک در فوریه 2021 شروع به افزایش کردند. اطلاعات کامل تا دسامبر در زمان تهیه این نمودار در دسترس نبود اما با فرض عدم تغییر روند تا پایان سال، پیندا پیش بینی کرد که حمل محصولات پلاستیک و لاستیک 9.5% نسبت به دسامبر 2020 افزایش داشته است.

نمودار سوم: کارمندان تولید محصولات پلاستیک و لاستیک

یافتن نیروی کار همچنان یک چالش بزرگ برای صنعت پلاستیک ایالات متحده بود. صنعت تولید محصولات پلاستیکی با مجموع 598600 کارمند در ماه اوت، رتبه خود را به بالاترین حد در سال 2021افزایش داد.

نمودار چهارم: صادرات قالب های پلاستیک

صادرات قالب های پلاستیکی در سال 2021 ثابت بود، به طوری که هر ماه به جز فوریه، ارزش صادرات بیش از 40 میلیون دلار گزارش شد.

 

 

نمودار پنجم: قیمت رزین و مواد پلاستیک

 

آرامش چند ساله قیمت های ثابت رزین، در سال 2021 با افزایش دو رقمی قیمت  ناشی از وقفه های عرضه به دلیل پاندمی و رویدادهای آب و هوایی شدید، متلاطم شد. این افزایش قیمت ها از زمان اوج خود در تابستان کاهش یافته است اما مشخص نیست چه زمانی ممکن است به سطح قبل از پاندمی کرونا بازگردد.

 

نمودار ششم: استفاده از ظرفیت تولید مواد پلاستیکی و رزین

 

پیش بینی شد که میزان استفاده از ظرفیت تولید مواد پلاستیکی و رزین در سال 2021 به طور متوسط 83.1 درصد باشد که نسبت  به سال های 2019 و 2020 با میانگین 88 درصد، کاهش یافته است.

آب و هوا - بیشتر از پاندمی کرونا - به عنوان علت در نظر گرفته شد و انتظار می رود میانگین استفاده از ظرفیت تولید سال 2022  بهبود یابد.

 

نمودار هفتم: واردات ماشین الات پلاستیک

 

تقاضا برای تولید محصولات پلاستیکی از طرف مبدل ها منجر به افزایش تقاضا برای ماشین آلات اولیه و تجهیزات جانبی در سراسر سال 2021  شده است. واردات ماشین آلات پلاستیک در اکتبر به 305.5 میلیون دلار رسید که 15 درصد افزایش را نسبت به ماه مشابه در سال 2020 نشان می دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد