ارسال پاسخ

۱۸ دى ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4690

pvc-asso.ir

هفت نکته برای اتصال دهی لوله و اتصالات pvc در هوای سرد

روش جوش با چسب حلال در محیط ها سرد چالش هایی را برای نصابان ایجاد می کند که باید در نظر گرفته شود. زیرا نرم شدن لوله و اتصالات در هوای سردتر زمان بیشتری می برد. همچنین لوله در برابر حمله حلال مقاوم تر است، بنابراین نرم کردن لوله و اتصال با یک پرایمر تهاجمی در هوای سرد مهم است.

با پیروی از دستورالعمل های خاص جوش با حلال در هوای سرد می توانید محل اتصال لوله را در دماهای زیر صفر تا 15- درجه فارنهایت با موفقیت جوش دهید.

برای اطمینان از اتصال موفق لوله های چسب حلالی در طول ماه های سرد زمستان رعایت این نکات توصیه می شود.

  1. تاجایی که ممکن است سیستم لوله کشی را در یک محیط گرم مونتاژ کنید. اگر بتوانید دما را کنترل کنید، محل های اتصال بهتری را می توانید داشته باشید. هر محل اتصالی که در محل کار مونتاژ می شود باید توسط یک پوشش موقت محافظت شود.

2 .چسب و پرایمر را در محل گرمتری نگهداری کنید.

کار در هوای سردتر نیاز به نگهداری چسب لوله در محیط گرمتر( بالاتر از 5 درجه سانتیگراد ) دارد.عدم قرار دادن چسب حلال برای مدت طولانی در محیط سرد، مهم است زیرا ممکن است حالت ژل مانندی به خود بگیرد. اگر چسب ژل شده است استفاده از آن توصیه نمیشود. چسب حلال باید به صورت سیال باقی بماند.

3.رطوبت را از انتهای لوله و سطوح حذف کنید.

    قبل از شروع فرایند چسب کاری ، زمانی را به تمیز کردن انتهای لوله و اتصالات اختصاص دهید تا رطوبت،آب باقیمانده یا یخ از بین برود. اگر رطوبت به چسب نفوذ کند باعث ژل شدن آن می شود. البته گاهی اوقات شرایط محیط مرطوب اجتناب ناپذیر است. در این مورد توصیه می کنیم از چسب حلالهایی استفاده شود که برای پخت در شرایط مرطوب فرموله شده است مانند Oatey Rain-R-Shine که یک چسب با عملکرد بالا است که برای شرایط مرطوب طراحی شده است.

4.پرایمر را به مقدار و شدت بیشتری روی لوله و اتصالات اعمال کنید

مخصوصا در محیط سردتر حتما از پرایمر استفاده کنید. برای ایجاد جوش حلالی روی لوله های  pvc و  cpvc  باید از پرایمر استفاده شود.

برای درک اهمیت استفاده از پرایمر بهتر است از یک مثال استفاده کنیم. لوله و اتصالات را مثل پوست در نظر بگیرید که منافد آن بسته شده است. کار کردن با پرایمر روی لوله و اتصالات باعث می شود که منافذ باز شوند و لوله را برای پذیرش چسب آماده می کند. هنگامی کهپرایمر را روی لوله و اتصالات اعمال کردید، پنج دقیقه فرصت دارید تا چسب بزنید و اتصال دهی را انجام دهید. انتظار طولانی مدت بر ایجاد یک جوش حلال خوب تاثیر منفی می گذارد.

5.قبل از استفاده از چسب آن را تکان بزنید و یا به هم بزنید

قبل از هر استفاده، توصیه می کنیم قوطی را تکان دهید یا محتویات آن را قبل از استفاده هم بزنید. این به ترکیب اجزای چسب کمک می کند و از یکنواختی در سراسر چسب اطمینان حاصل می شود.

6.قبل از آزمایش یا استفاده از سامانه، زمان طولانی تری را برای پخت در نظر بگیرید.

زمان پخت به عوامل مختلفی بستگی دارد: جنس لوله، سایز لوله، دمای محیط و رطوبت. با این حال چسب حلال در دماهای سردتر به زمان بیشتری برای پخت نیاز دارد. قبل از آزمایش سیستم یا بهره برداری، زمان کافی برای تبخیر حلال ها را در نظر بگیرید.

در دماهای بین 6-تا 5 درجه سانتیگراد برای کاربردهای با فشار بالاتر، سه روز طول می کشد تا محل اتصال کاملا یکدست و پخت کامل شود.با این حال به میانگین زمان پخت محل اتصال ارائه شده توسط تولید کننده چسب حلالبرای  PVC، ABS و CPVC  مراجعه کنید.

سعی نکنید با اعمال حرارت مستقیم به محل اتصال زمان پخت را تسریع کنید زیرا ممکن است استحکام محل اتصال را کاهش دهد و یا بر یکپارچگی لوله تاثیر بگذارد. با این حال می توانید محیطی با دمای کنترل شده برای تسریع فرایند پخت ایجاد کنید.

7.تمام مراحل و استانداردهای مرتبط با اتصال دهی را دنبال کنید

رعایت تمام استانداردها و مراحل در فرایند جوش با چسب حلال بسیار مهم است. هنگام آماده کردن لوله مطمئن شوید که هیچ کدام را نادیده نگیرید. برای مثال اگر لوله را پخ نزنید لبه های تیز لوله هنگام هل دادن به داخل اتصال می تواند چسب را از روی دیواره های اتصال خراش دهند. این کار می تواند باعث مسدود شدن یا نشت در محل اتصال شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد