ارسال پاسخ

۳۰ آذر ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4639

pvc-asso.ir

استراتژی محور بودن فعالیت‌های پتروشیمی بندر امام

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام گفت: استراتژی محور بودن فعالیت‌های پتروشیمی بندرامام، تحقیق و پژوهش را در فرآیند‌ها برتر کرد.

به گزارش انجمن پی وی سی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا رستمی مدیرعامل پتروشیمی بندر امام گفت: پتروشیمی بندرامام پس از تصویب نمودار جدید سازمانی به منظور رسیدن به اهداف کلان تولیدی و اقتصادی خود استراتژی کلی شرکت را تدوین و پس از آن با اقتباس از راهبرد شرکت برای مدیریت‌های خود استراتژی وظیفه‌ای تنظیم و همراستا با آن استراتژی تحقیق و پژوهش تدوین شد تا نتایج این سیاست گذاری‌ها سبب برتری در فرآیند‌های تحقیق و پژوهش پتروشیمی بندرامام، در سطح شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس شود.

او افزود: از دو سال گذشته مدیریت شرکت در پی تدوین و تصویب نمودار سازمانی جدید، در صدد تدوین استراتژی جدیدی برای شرکت برآمد و راهبرد پتروشیمی بندرامام با مشارکت حداکثری کارکنان تدوین شد.

رستمی ادامه داد: در امتداد راهبرد‌های تدوین شده، برای تمامی مدیریت‌ها و بخش‌های شرکت هم متناسب با سیاست‌های مشخص شده استراتژی وظیفه‌ای تدوین شد. مرکز پژوهش هم به موازات سایر مدیریت‌های شرکت استراتژی‌های شش‌گانه «رفع چالش‌ها و تنگنا‌های تولید از طریق دانش و فناوری»، «توسعه محصولات، گرید‌های جدید»، افزایش بهره وری و استفاده بهینه از خوراک، داخلی سازی مواد شیمیایی، کاتالیست‌ها و اقلام مورد نیاز، کسب دانش فنی فرآیند‌های تولیدی و ارتباط مستمر و موثر با ذینفعان شد.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام گفت: در هر بخش کمیته تخصصی با حضور مدیران و کارشناسان سایر مدیریت‌ها تشکیل شد که با این اقدامات دستاورد‌های متعددی در بخش‌های مختلف کسب شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: پتروشیمی بندرامام در طول یک سال گذشته با حرکت در مسیر استراتژی تعیین شده در بخش رفع تنگنا‌های تولیدی پروژه‌ها و پژوهش‌های مختلفی را شروع و به اتمام رساند و در نهایت با تلاش کارشناسان و بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود، نتیجه این فعالیت‌ها کسب ۳۵ دستاورد است که هرکدام در پایداری و استمرار تولید شرکت نقش بسزایی داشتند.

رستمی می گوید می‌توان از این دستاورد‌ها به حذف فلرینگ مخزن اتیلن در واحد الفین و توقف ارسال اتیلن به فلر بعد از ۳۰ سال، تغییر فرآیند تزریق آب ترش در ناحیه تصفیه هیدروژنی و کاهش میزان آب ترش پساب ارسالی، طراحی و نصب برج Pack با جاذب کربن فعال برای تصفیه پساب خروجی از واحد، تغییر دستورالعمل کک سوزی UOP راکتورها، انجام تغییرات و تهیه دستورالعمل جدید برای کاهش گرفتگی اسلاری کولر‌های واحد HD، راه اندازی سیستم MAPS واحد HD برای اولین بار و راه اندازی راکتور‌ها بصورت اتوماتیک بجای دستی، طراحی، نصب و راه اندازی سیستم آنالایزر دودکش برای مانیتورینگ گاز‌های خروجی دودکش‌های MTBE و VCM، بازیافت کندانس Off Spec واحد‌های مجتمع اشاره کرد.

او افزود: پتروشیمی بندرامام در حوزه توسعه محصول هم توانست دست به اقدامات گسترده‌ای بزند که یکی از این اقدامات با توجه به نیاز بازار، تولید و تجاری سازی محصول هپتان برای اولین بار در این شرکت بوده و این دستاورد گواه فعالیت‌های کار محور و تلاشگرانه مدیریت و کارشناسان این شرکت است.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام گفت: استراتژی و نقشه راه تعیین شده که به درستی متناسب با شرایط کشور ناشی از تحریم‌های ظالمانه تنظیم شده بود در حوزه داخلی سازی مواد شیمیایی، کاتالیست، قطعات و تجهیزات هم تجلی پیدا کرد و مدیریت شرکت با اشراف مناسب از موقعیت کشور و شناخت اهمیت این حوزه در سال ۱۳۹۷ تصمیم بر تشکیل کمیته ساخت داخل گرفت و این بخش تاکنون موفق شده ۶۰ درصد از کل کاتالیست و مواد شیمیایی مصرفی مجتمع را داخلی‌سازی و همچنین در دو سال گذشته با بکارگیری هجده شرکت دانش بنیان ۱۷ کاتالیست و مواد شیمیایی شرکت را داخلی سازی و پتروشیمی بندرامام را از واردات خارج از کشور بی‌نیاز سازد.

او ادامه داد: از سوی دیگر در بخش داخلی‌سازی قطعات و تجهیزات تا به حال ۱۰ هزار و ۵۰۰ قطعه و تجهیزات داخلی‌سازی شده و در دو سال گذشته ۲۷۶ قطعه و تجهیز کاربردی، نه‌تن‌ها داخلی سازی شد بلکه کیفیت و عملکرد ۱۰ درصد از این قطعات و تجهیزات بهبود پیدا کرد و ارتقاء یافت.

 پتروشیمی بندرامام در حال حاضر ۲۷ پروژه نوآورانه در زمینه رفع تنگنا‌های تولیدی و تامین خوراک با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان در دست اقدام دارد که تاکنون این پروژه‌ها با پیشرفت ۸۰ درصدی رو به رو هستند و با اتمام آن‌ها شاهد شکوفایی هر چه بیشتر تولید در این مجتمع عظیم پتروشیمیایی خواهیم بود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد