ارسال پاسخ

۱۶ آذر ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4594

pvc-asso.ir

بازار جهانی آب بندهای لوله به 1 میلیارد دلار تا سال 2026 می رسد

آب بندهای لوله اجزایی هستند که برای نگهداری از محل های اتصال عناصر مختلف لوله کشی با جلوگیری از ایجاد نشتی، جذب فشار و یا حذف آلودگی استفاده می شوند. آب بندهای لوله ها شامل گسکت، اورینگ، حلقه های لبه ای (lip rings)، آب بندهای مسدود کننده ( block seals) و آببندهای اتصال((connector seals هستند.

آب بندهای لوله در سال 2020 تنها 1.4% از کل بازار درزبندها را به خود اختصاص داد. این بازار در سال 2020 کاهش 2.8%- را تجربه کرده است که به طور قابل توجهی کمتر از کاهش بازار کلی درزبندها (10.2%- در سال 2020) است.

به طور کلی بازار آب بند لوله احتمالا در بلندمدت با نرخ رشد سالانه امیدوارکننده 4.2% بهبود می یابد و به 1 میلیارد دلار در سال 2026 می رسد.رشد ساخت و ساز ساختمان و پروژه های مسکونی ، افزایش هزینه های بازسازی زیرساخت های جدید و نگرانی ها در مورد هدررفت آب از طریق نشت لوله باعث افزایش تقاضا برای آب بندهای لوله در سال های آینده خواهد شد.

براساس نوع لوله ، بازار آب بندها برای لوله های پلاستیکی، بتنی / سفالی  و لوله های فولادی/ چدن داکتیل  قابل کاربرد است. به طور کلی لوله های پلاستیکی بزرگترین بخش بازار در طول این دوره پیش بینی را به خود اختصاص داده اند.

سبقت انواع لوله از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. به عنوان مثال لوله های پلاستیکی در آمریکای شمالی برای کاربردهای فاضلاب و آب آشامیدنی غالب است در حالی که لوله بتنی در اروپا برای کابرد فاضلاب غالب است. لوله های پلاستیکی به تدریج جایگزین لوله های فولادی و چدن داکتیل خواهند شد.

براساس نوع کابرد، انتظار می رود بخش فاضلاب در طول این دوره پیش بینی بزرگترین بخش بازار باقی بماند. افزایش تعمیر و تعویض لوله های آب و فاضلاب قدیمی این بخش از بازار را به حرکت در می آورد. گسکت ها، اورینگ ها ، حلقه های لبه ای و آببندهای اتصال (connector seals) ، آب بندهایی هستند که بیشتر برای فاضلاب استفاده می شوند.

طیف گسترده ای از مواد از جمله EPDM، SBR، NBR و غیره برای تولید آب بندهای لوله ها استفاده می شود. EPDM به دلیل خواص عالی آن مانند مقاومت خوب در برابر ازن، آب و هوا، نور خورشید، پیری، آب و بخار، قلیا ها، اسیدها و حلال های اکسیژن دار، مقاومت در برابر حرارت عالی و انعطاف پذیری خوب در دماهای پایین معمولا غالب ترین و سریع ترین رشد نوع ماده در بازار در این طول دوره پیش بینی است. EPDM ماده ترجیحی در اروپا و آسیا اقیانوسیه و SBR در آمریکای شمالی است.

گسکت ها، اورینگ ها، آب بندهای لبه ای و اتصال، انواع آب بندهای پر مصرف در بازار هستند. انتظار می رود که گسکت ها در طول این دوره پیش بینی به دلیل استفاده بیشتر از آن در تمام کاربردهای اصلی ( فاضلاب، آب آشامیدنی و صنعتی) بخش غالب بازار باقی بماند. احتمالا اورینگ ها دومین محصول غالب با سریع ترین رشد در آینده پیش بینی شده باقی خواهند ماند.

براساس نوع منطقه، انتظار می رود آسیا اقیانوسیه بزرگترین بازار برای آب بند لوله ها در طول این دوره پیش بینی باقی بماند که عمدتاً توسط چین و هند هدایت می شود. افزایش سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها همراه با جمعیت زیاد، تقاضای بیشتری برای لوله‌ها و در نهایت آب بند ها ایجاد می کند. اروپا و آمریکای شمالی نیز اندازه بازار قابل توجهی را برای این بازار دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد