ارسال پاسخ

۱۴ آذر ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4588

pvc-asso.ir

روند افزایشی قیمت اتیلن دی کلراید در ایالات متحده

قیمت اتیلن دی کلراید (EDC) طی دو ماه گذشته در ایالات متحده در مسیر رشد بوده و انتظار می رود که قیمت ها روند صعودی خود را حفظ کنند زیرا تقاضای منطقه ای همچنان مانند تقاضا از بخش های پایین دستی بالاست و در حال افزایش است. این افزایش تقاضا ناشی از رشد در بخش ساخت و ساز است که در پی محدودیت های قرنطینه احیا می شود.

قیمت EDC  در ماه سپتامبر 850 دلار در هر تن ارزیابی شد. قیمت ها از آن زمان به بعد افزایش یافته و در اوایل اکتبر به 900 دلار در هر تن رسید. قیمت ها در هفته ی آخر ماه نوامبر 960 دلار در هر تن ارزیابی شد.

انتظار می رود قیمت های بالا همچنان حفظ شود زیرا تقاضا برای مونومر وینیل کلراید که ماده اولیه  PVC است در ایالات متحده با افزایش تقاضا برای بخش ساخت و ساز در حال افزایش است.

انتظار می‌رود قیمت‌ها در دسامبر حدود 2 تا 5 درصد افزایش یابد و عرضه به دلیل افزایش تقاضا برای EDC همچنان محدود بماند. زمانی که سطح موجودی کالا به سطوح بهینه برسد، قیمت ها به سمت ثبات می روند.

EDC مایعی بی رنگ با بویی شبیه کلروفرم است. از طریق واکنش کاتالیزوری اتن (اتیلن) و کلر از طریق یکی از دو فرآیند کلرزنی مستقیم با استفاده از کلر و اتیلن خالص یا اکسی کلراسیون که در آن اتیلن با کلر در محیط کلرید هیدروژن واکنش می دهد، تولید می شود. بیش از 90 درصد EDC تولید شده در سطح جهان، در ساخت مونومر وینیل کلرید استفاده می‌شود، که ماده اولیه اصلی مورد استفاده در تولید پلی‌وینیل کلرید است. تقاضای جهانی برای EDC در سال 2020 حدود 50 میلیون تن بود و انتظار می‌رود در سال‌های آینده تا سال 2030 با CAGR حدود 3.8 درصد رشد کند.

به گفته ChemAnalyst، قیمت‌های EDC که طی دو ماه گذشته در ایالات متحده افزایش یافته است، انتظار می‌رود روند رشد خود را حفظ کند و احتمالاً در دسامبر به سطوح 980-985 دلار در هر تن برسد. تقاضا برای بخش پایین دستی PVC در ایالات متحده با توسعه بخش ساخت و ساز در حال رشد است. انتظار می رود این افزایش تقاضای صنعت پی وی سی در میان مدت، قیمت ها را بالا نگه دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد