ارسال پاسخ

۱۳ آذر ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4583

pvc-asso.ir

صعود قیمت پلی وینیل کلراید در چین به علت فورس ماژور

انتظار می رود قیمت پلی وینیل کلراید در چین به دلیل فشار عرضه افزایش یابد همچنین با اعلام فورس ماژور توسط گروه Qingdao Haiwan برای تامین PVC از کارخانه خود در چین این افزایش قیمت تشدید خواهد شد .

این کارخانه PVC در چین که تحت فورس ماژور قرار گرفته است ظرفیت تولید 800 کیلو تن در سال را دارد. قیمت  PVC در این هفته در چین کاهش یافت و قیمت های پی وی سی گرید سوسپانسیون 1790 دلار در هر تن ارزیابی شد که نسبت به هفته ی آخر نوامبر با 1830 دلار در هر تن روند کاهشی داشته است.

انتظار می رود قیمت ها در هفته آینده بین 5 تا 7 درصد افزایش یابد زیرا کمبود عرضه وجود خواهد داشت. از سوی دیگر، تقاضا برای PVC از بخش ساخت و ساز در چین همچنان قوی است و این عامل مهمی برای افزایش قیمت ها در هفته آینده خواهد بود.

پی وی سی پلیمری است که کاربرد عمده ای در بخش ساخت و ساز و خودرو دارد. تقاضای جهانی برای PVC در سال 2020 به حدود 43 میلیون تن رسید و انتظار می‌رود در سال‌های آینده تا سال 2030 با CAGR حدود 4 درصد رشد کند.

اعلام فورس ماژور توسط گروه Qingdao Haiwan مطمئنا بر عرضه داخلی در چین تاثیر می گذارد زیرا این کارخانه با ظرفیت تولید 800 کیلو تن در سال نقش عمده ای در بازار داخلی چین دارد. کمبود عرضه در چین زمینه ساز افزایش قیمت ها در هفته آینده خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد