ارسال پاسخ

۲۶ آبان ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4537

pvc-asso.ir

تولیدکننده پی وی سی اروپایی، افزایش هزینه برق را در قیمت پی وی سی اعمال نخواهد کرد

یک تولیدکننده PVC اروپایی با توجه به دشواری ها در کاهش هزینه های تولید انرژی ، هزینه اضافی برای برق اعمال نخواهد کرد.

این منبع تولیدکننده گفت که باید هزینه های ناشی از گاز و برق را تفکیک کرد. اگر به  PVC نگاه کنید، در فرایند تبدیل اتیلن به  EDC ، به گرمایش یا گاز زیادی نیاز است. هنگام تولید کلر، به برق زیادی نیاز دارید. ما به این نتیجه رسیدیم که برای  PVC به دنبال درنظر گرفتن هزینه اضافی برای برق نباشیم و  فقط برای سود سوزآور اضافه بهای برق اعمال شود.

Kem One در ماه سپتامبر اعلام کرد که به دنبال افزایش هزینه های برق، افزایش110 یورو در هر تن را برای فروش PVC از اول اکتبر هدف قرار داده است. در همان زمان، تولیدکننده پی وی سی فرانسوی اعلام کرد که قیمت سود سوزآور را از 1 اکتبر 200 یورو در هر تن خشک افزایش می دهد تا فشار هزینه برق را در نظر بگیرد.

PVC یک پلیمر کلیدی است که در مصالح ساختمانی و کاربردهای پروفیل پنجره استفاده می شود. تولید کلر، EDC  و VCM ورودی های کلیدی در فرآیند تولید پی وی سی هستند. فرآیند سنتز کلر برای تولید PVC به برق متکی است.

سود سوزآور – ماده ای مهم مورد استفاده در تصفیه آب و خمیر کاغذ، آلومینا و مواد شوینده - از طریق فرآیند الکترولیز تولید می شود و همچنین بخشی از فرآیند تولید کلر-PVC است.

منابع تولیدکننده پلیمر در بازارهای استایرن و پی وی سی اخیرا گفته اند چشم پوشی از افزایش بهای هزینه های برق ، با توجه به مولفه های هزینه متفاوتی که بر پی وی سی تاثیر می گذارد و همچنین اصول سخت گیرانه بازار که منجر به افزایش متوالی قیمت های لحظه ای شده است، کارساز نیست.

براساس داده های پلتس علی رغم قصد تولیدکنندگان، قراردادهای ماهانه  PVC در ماه اکتبر با افزایش 50 یورو در هر تن FD  به 1620 یورو در هر تن  FD  اروپا رسید. همچنین از ابتدای سال 2021، قیمت‌های لحظه‌ای PVC 590 یورو در هر تن یا 44 درصد افزایش یافته است تا در 3 نوامبر، 1670 یورو در هر تن FD ارزیابی شود. در همان زمان، قیمت‌های لحظه ای  ترکیه 53 درصد یا 780 دلار در هر تن در همان دوره زمانی افزایش یافته است که عمدتاً به دلیل عرضه کم بوده است.

وضعیتی که پی وی سی را تحت تاثیر قرار می دهد بر خلاف وضعیت سود سوزآور بود، چرا که در تولید سود سوزآور بخش بزرگی از هزینه های تولید، از برق گرفته می شود و الکترولیز روش اصلی شروع زنجیره تولید کلر است.

اگرچه برخی از بازارهای پلیمری از سطح قیمتی بی سابقه خود کاسته شده اند، اما بیشتر آنها از جمله پلی اتیلن، پلی استایرن و ABS در قیمت های بالا باقی مانده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد