ارسال پاسخ

۳ آبان ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4461

pvc-asso.ir

جزئیات مصوبه جدید بورسی برای پتروشیمی‌ها این هفته شفاف می‌شود؟

مسئولان امر در وزارت صمت و بورس کالا به فعالان صنعت پتروشیمی وعده داده‌اند که در هفته‌جاری با انتشار اطلاعیه‌ای از سوی وزارت صمت یا بورس کالا، جزئیات تصمیم دولت برای حذف سهمیه پتروشیمی‌ها و عرضه مواد اولیه از طریق بورس کالا شفاف‌سازی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن به نقل از تسنیم ، حدود 10 روز پیش وزیر صمت در شهرستان سروستان اعلام کرد "سهمیه‌بندی تامین مواد اولیه صنایع پتروشیمی و فولاد حذف می‌شود"؛ در 10 روز گذشته، کمیته‌ای تخصصی با حضور نمایندگان وزارت صمت و بورس کالا جلسات متعددی برای اجرایی شدن حذف سهمیه بندی مواد اولیه صنایع پتروشیمی و عرضه تمامی مواد اولیه در بورس کالا داشته‌اند، اما نکته جالب اینجاست که برای اجرایی شدن این تصمیم مهم هیچ مشورت و نظرخواهی با بخش خصوصی صورت نگرفته و تمامی پیگیری‌ها از فعالان صنعت پتروشیمی حاکی از آن است که هیچ خبری از جزئیات چنین تصمیم مهمی ندارند.

عدم نظرخواهی از بخش خصوصی و درجریان نگذاشتن فعالان صنعت پتروشیمی از جزئیات این مصوبه، در حالی است که طبق قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، بخش خصوصی فعال در صنعت باید در جریان جزئیات مصوبات مهم و تأثیرگذار روی فضای کاری خود قرار گیرد و حتی باید از فعالان بخش‌های ذی‌نفع نظرخواهی شود.

اطلاعیه بورس کالا حاکی از آن است که برنامه توقف سهمیه بندی ها در ابتدا برای کالاهای کم التهاب اجرا خواهد شد و بر اساس شنیده ها در کنار این جریان، نیاز به کالاهای پر تقاضا نیز از طریق واردات برطرف خواهد شد.

طبق پیگیری‌های تسنیم، مسئولان امر در وزارت صمت و بورس کالا به فعالان صنعت پتروشیمی وعده داده‌اند که در هفته‌جاری با انتشار اطلاعیه‌ای از سوی وزارت صمت یا بورس کالا، جزئیات تصمیم دولت برای حذف سهمیه پتروشیمی‌ها و عرضه مواد اولیه از طریق بورس کالا، شفاف‌سازی خواهد شد.

فعالان صنعت پتروشیمی به خصوص تولیدکنندگان محصولات پلیمری و پلاستیکی نگرانی زیادی از ایجاد التهاب در بازار با اجرایی شدن این مصوبه دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد