ارسال پاسخ

۱۱ مهر ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4405

pvc-asso.ir

پیشرفت ها در تکنولوژی لوله های آرایش یافته

تامین کننده مواد SABIC، سازنده ماشین الات Tecnomatic و تولیدکننده لوله Aquatherm در پروژه ای برای تجاری سازی لوله های پلی اولفین آرایش یافته با نام BiAx مشارکت دارند.

این شرکای صنعتی در تلاش برای تجاری سازی لوله های پلی اولفین آرایش یافته هستند، در حالی که تلاش ها برای توسعه فرصت های صنعتی برای لوله OPVC ادامه دارد.  لوله های آرایش یافته اغلب از  PVC تولید و با نام OPVC شناخته می شوند. با این حال، برنامه هایی برای معرفی نوع دیگری از لوله های آرایش یافته به بازار وجود دارد.

این فرایند شامل اکسترود کردن لوله ای نسبتا کوچک با دیواره ای ضخیم از جنس PE  و یا PP  است.سپس این لوله با استفاده از یک ماندرل داغ کشیده شده که طی این فرایند لوله با قطر کوچک را به لوله ای با قطر بزرگ و دیواره نازک تر تبدیل می کند. به گفته ی این شرکا، کشش دو محوری به لوله استحکام ترکیدگی بالاتری در مقایسه با لوله های تحت فشار معمول می دهد که می تواند 30% در مصرف مواد صرفه جویی کند.

به گفته SABIC که سرپرست این پروژه است، لوله BiAx بهبود قابل ملاحظه ای در مقایسه با لوله های پلی اولفین فعلی در طیف وسیعی از معیارهای عملکرد ارائه می دهد.  این موارد شامل: مقاومت بیشتر در برابر فشار داخلی، مقاومت بهتر در برابر رشد آهسته ترک ، امکان نصب لوله بدون ترانشه ، دیواره داخلی صاف تر لوله که انرژی مورد نیاز برای پمپاژ را کاهش میدهد و مقاومت بیشتر در برابر سایش است.

علاوه بر این، این لوله ها  از فرمولاسیون بهینه شده PE  و  PP تولید می شوند و مقاومت بالاتر در برابر مواد ضدعفونی کننده و ضریب انبساط خطی پایین تر و استحکام ضربه ای بهتر در دمای پایین را تضمین می کنند.

شرکت Tecnomatic یک خط اکستروژن پیوسته لوله BiAx برای ارزیابی، آزمایش و بهینه سازی فرایند، با استفاده از رزین های SABIC  راه اندازی کرده است. این لوله ها در ابتدا به صورت معمول اکسترود شده سپس از یک ماندرل داغ به منظور اعمال کشش استفاده می شود و برای بهبود خواص مکانیکی آنها از دو جهت بسط پیدا می کنند. خط تولید لوله های پلی اولفین آرایش یافته شبیه خطوط اکستروژن استاندارد است با این تفاوت که دارای ماشین آلات اضافی برای کشش لوله از دو جهت است.

در مقایسه با خطوط لوله متداول، ماندرل داغ بخش مهمی است و لوله را از دو جهت و در دمای مناسب تحت کشش قرار می دهد. به گفته ی مدیر فروش شرکت Tecnomatic لوله Bi-Ax در رقابت مستقیم با انواع دیگر لوله مانند OPVC نخواهد بود اما برای مصارف نهایی مانند آشامیدنی و بهداشتی مناسب است.

کاربرد این لوله ها می تواند مشابه لوله های استاندارد باشد با این تفاوت که این لوله ها دارای مقاومت بهبود یافته در برابر فشار و رشد آهسته ترک هستند که آن را برای نصب بدون ترانشه مناسب می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد