ارسال پاسخ

۴ مهر ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4385

pvc-asso.ir

بازار لوله های PVC تا سال 2028

پیش بینی می شود ارزش بازار لوله های PVC تا سال 2028 به 87.15 میلیارد دلار برسد و با نرخ رشد سالانه 5.79% در طول دوره پیش بینی 2021 تا 2028 توسعه یابد. این بازار در سال 2020، 61.5 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.

از اکستروژن رزین PVC کامپاند شده برای ساخت لوله های PVC استفاده می شود. لوله های PVC برای جایگزینی با لوله های فلزی سنتی با وزن بالا که مستعد زنگ زدگی هستند و هزینه نگهداری بالایی دارند، استفاده می شوند. لوله های  PVC دارای استحکام بالا، نصب آسان و طول عمر بیشتر هستند . همچنین نسبت به سایر مصالح لوله ارزانترند. لوله های پی وی سی قابل بازیافت و از نظر زیست محیطی مطلوب هستند و در طیف وسیعی از کاربردها از جمله آبرسانی، سیستم های زهکشی و تخلیه فاضلاب و سیستم های مدرن خاموش کننده آتش مناسب است.

افزایش استقبال از لوله های  PVC به عنوان جایگزینی موثر برای لوله های فلزی و بتنی در صنعت ساختمان احتمالا نیروی محرک اصلی برای توسعه این بازار خواهد بود. علاوه بر این، ویژگی نصب آسان و دوام این محصول منجر به افزایش تقاضا شده است. افزایش هزینه ها در توسعه تاسیسات و زیرساخت های تصفیه آب و فاضلاب و همچنین شبکه های آبرسانی در مناطق روستایی، احتمالا رشد این بازار را در سال های آینده افزایش میدهد. در نتیجه ، پیش بینی می شود بازار لوله های  PVC در طول این دوره ارزیابی رشد قابل توجهی داشته باشد.

از سوی دیگر ، قیمت رزین PVC با قیمت جهانی نفت خام ارتباط تنگاتنگی دارد. قیمت نفت خام به دلیل تسلط سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که 40 درصد از عرضه نفت جهان را در اختیار دارد ، بسیار بی ثبات است. علاوه بر این ، قیمت نفت به دلیل ناآرامی های سیاسی ، بلایای طبیعی ، هزینه های تولید (پالایش) و نوسانات عرضه و تقاضا در نوسان است. در نتیجه ، نوسانات قیمت نفت خام تأثیر منفی بر رشد بازار جهانی دارد.

شیوع کووید 19 منجر به قرنطینه شهرها و محدودیت های مرزی در سراسر مناطق شده است. پیش بینی می شود که این امر تاثیر قابل توجهی بر شبکه های توزیع مواد شیمیایی و مصالح، زنجیره تامین ، قیمت گذاری، تجارت بین المللی و عملیات تولید داشته است. تولید لوله های  PVC در نتیجه پاندمی کووید19 کاهش یافته است زیرا بازیگران  اصلی بازار مجبورند که تاسیسات تولیدی یا عملیات خود را متوقف و یا تعطیل کنند و یا در سطح پایین تری از تولید فعالیت کنند تا از ایمنی کارکنان و جلوگیری از شیوع کرونا ویروس جدید اطمینان حاصل شود.

این بازار براساس جنس به سه دسته تقسیم می شود: کلرینه شده، نرم شده و نرم نشده( سخت). با توجه به کاربرد گسترده آنها در صنایع ساخت و ساز، پردازش شیمیایی و تصفیه آب، پی وی سی کلرینه شده با سهم  بیش از 50% در سال 2020 ، بیشترین نقش را در هدایت این بازار داشته است.

 کاربرد های فاضلابی ، آبرسانی ، نفت و گاز ، آبیاری و سایر کاربردها،  بازار جهانی لوله های PVC را تشکیل می دهد. با توجه به جایگزینی تدریجی لوله های فلزی و بتنی با سیستم های لوله کشی PVC در برنامه های آبرسانی ، بخش آبرسانی بیشترین سهم به میزان 22.63 درصد را در سال 2020 به خود اختصاص داد.

براساس مصرف نهایی بازار لوله های  PVC در سراسر جهان به کشاورزی، ساختمانی، مخابراتی و سایر موارد تقسیم شده است. با توجه به استفاده گسترده از لوله های PVC در سیستم های آبیاری کشاورزی، گروه کشاورزی، بازار جهانی لوله های PVC را با سهم 44.69% در سال 2020 هدایت کرد.

آسیا- اقیانوسیه با توجه به صنعتی شدن و تجاری سازی سریع این منطقه بیشترین سهم این بازار را به خود اختصاص داده است که حدودا 45.6% در سال 2020 سهم این منطقه بوده است. علاوه براین افزایش هزینه ها در زیرساخت های آبیاری و آبرسانی تاثیر مطلوبی بر تقاضای لوله های  PVCدر این منطقه داشته است. در سال 2020 اروپا دومین سهم بازار لوله های PVC را به خود اختصاص داد و ارزش بازار در این منطقه بیش از 5000 میلیون دلار برآورد شده است. آلمان سهم بیشتری در اروپا دارد و پیش بینی می شود در طول این دوره پیش بینی با سرعت بیشتری رشد کند. لوله های PVC به دلیل کاربردهای متعدد آن در کشاورزی و ساختمان سازی ، تقاضای زیادی در آمریکای شمالی دارند. ایالات متحده بیشترین سهم را در رشد بازار آمریکای شمالی دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد