ارسال پاسخ

۳۱ شهریور ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4374

pvc-asso.ir

افزایش قیمت پلی وینیل کلراید داخلی فورموسا

شرکت پیشرو پتروشیمی و رزین ایالات متحده، Formosa Plastics Corporation در 13 سپتامبر، افزایش 5 سنت در پوند را برای پلی وینیل کلراید داخلی (pvc) اعلام کرد.

 علاوه بر این قبلا افزایش 2 سنت/ پوند در قیمت پلی وینیل کلراید در 1 سپتامبر 2021 اعمال شده بود. فورموسا دارای تاسیسات  pvc با ظرفیت 513 کیلوتن در سال در باتون روژ لوئیزیانا است که اخیرا پس از تعطیلی موقت در پی طوفان آیدا، فعالیت خود را از سر گرفته است. اعلامیه فورموسا در پی تعطیلی های فورس پنج کارخانه عمده تولیدpvc به دلیل خسارت ناشی از طوفان آیدا که 41% از ظرفیت پی وی سی ایالات متحده را پوشش می داد، منتشر شد. چند روز بعد شین تک همچنین کارخانه پلی وینیل کلراید با ظرفیت 1450 کیلوتن در سال را در فریپورت تگزاس به علت کمبود مواد اولیه vcm بالادستی تعطیل کرد.پلی وینیل کلراید پلاستیکی مقرون به صرفه و با دوام است که کاربردهای بیشماری در زندگی روزمره ما دارد. مقاومت در برابر رطوبت و سایش، آن را به گزینه ای ترجیحی برای ساخت لوله های ساختمانی، قاب پنجره، سیم کشی و کابل تبدیل می کند. همچنین برای کیسه های جمع آوری خون و لوله های پزشکی استفاده می شود.بخش بسته بندی و کالاهای خانگی نیز از  pvc تا حد زیادی بهره می برد.

قیمت پلی وینیل کلراید در ایالات متحده اخیرا به دلیل از سرگیری عملیات ساختمانی و افزایش فضای کار در خانه بعد از پاندمی کرونا بالا رفته است.

به گفته ی ChemAnalyst، تعطیلی چندین کارخانه عمده در ایالات متحده باعث ایجاد کمبود در عرضه  pvc داخلی شده است. پس از طوفان آیدا، تولید در ایالات متحده هنوز سرعت نگرفته است. این شرایط فرصتی برای شرکت هایی مانند فورموسا است تا بتوانند در آمد بالایی در طی عرضه پایین  pvc در ایالات متحده که انتظار می رود تا چندین ماه باقی بماند، بدست آورند. این تنگنای شدید در عرضه می تواند منجر به تورم نرخ کالاهای بر پایه pvc  شود. این بازار بین المللی همچنین باید بتواند در برابر اثرات تولید پایین و کمبود پلی وینیل کلراید ایالات متحده در ماه های آینده، مقاومت کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد