ارسال پاسخ

۱۴ شهریور ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4277

pvc-asso.ir

افزایش ۳۸ درصدی صادرات ایران به روسیه

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه گفت: در چهارماهه امسال با افزایش نرخ ارز و رفع مشکلات ناشی از کرونا، صادرات ایران به روسیه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش پیدا کرده است

به گزارش روابط عمومی انجمن به نقل از دنیای اقتصاد، هادی تیزهوش تابان افزود: بخشی از این افزایش ۳۸درصدی ناشی از افزایش نرخ ارز و بخشی دیگر به دلیل مرتفع شدن مشکلات ناشی از کرونا بوده است. وی در گفت‎وگو با پایگاه خبری اتاق ایران تاکید کرد: بر اساس آمار گمرک ایران، صادرات ایران به روسیه در چهار ماه امسال، ۳۳۳ میلیون دلار بوده که نسبت به چهارماه نخست سال قبل با ۳۸ درصد افزایش داشته است. همچنین در همین بازه زمانی، واردات ما از روسیه هم ۴۷۲ میلیون دلار بوده که نسبت به زمان مشابه سال پیش ۸ درصد کاهش داشته است.  به گفته تیزهوش تابان کالاهای صادراتی ایران بیشتر در بخش مواد خوراکی از جمله خشکبار، میوه و صیفی‌‌‌جات بوده و در بخش‌‌‌های دیگر مواد پلاستیکی، الیاف، آهن و فولاد را شامل می‌شود. همچنین روغن‌‌‌های حیوانی و نباتی، چوب و اشیای چوبی، دیگ بخار و آب گرم و عدس عمده کالاهایی است که ما از روسیه وارد کرده‌‌‌ایم.  وی با بیان اینکه بخشی از افزایش صادرات ما به روسیه به افزایش نرخ ارز مرتبط است، گفت: دلیل دیگر مربوط به شیوع کروناست که سال گذشته باعث بسته شدن مرزها شد اما امسال با تداوم این بیماری و تطابق‌پذیری بیشتر تجار دو طرف، مسیر مبادلات باز شده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه درباره واردات واکسن روسی توسط بخش خصوصی هم توضیح داد: بخش خصوصی هنوز در زمینه واردات واکسن از روسیه وارد نشده و اگر خبرهایی در این‌باره منتشر شده حتما مربوط به بخش «شبه‌خصوصی» است.

وی گفت: قراردادهایی برای واردات واکسن توسط دولت تنظیم شد که روس‌‌‌ها به تعهداتشان عمل نکردند؛ به این دلیل که خودشان به واکسن‌‌‌ها نیاز داشتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد