ارسال پاسخ

سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n409

pvc-asso.ir

نقشه راه صادرات پذیری اقتصاد ایران تدوین می شود

قائم مقام سازمان توسعه تجارت از تدوین نقشه راه تجاری ایران با کشورهای خارجی خبر داد که به تبیین متغیرهای صادرات پذیری محصولات کشورمان کمک می کند.

به  گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی  به نقل از صدا و سیما ؛ محمدرضا مودودی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت ‌: 48 کشور عمده هدف بازار صادراتی خدمات و کالاهای ایرانی مطالعه می شود که مطالعات 10 کشور نهایی شده است .

وی افزود : ظرفیت تولید داخل، مزیت صادراتی و بازار هدف از ارکان مهم این مطالعات است و تلاش می کنیم در چارچوب مسئولیت خود مزیت ها و فرصت های تجاری را برای فعالان اقتصادی و بازرگانان تبیین کنیم.

مودودی گفت‌ : کشورها در این حوزه شامل سه اولویت هستند که در اولویت اول : به کشورهای دارای مزیت نسبی تجاری متمرکز می شویم و بقیه کشورها متناسب با مزیت های تجاری در اولویت دوم و سوم قرار می گیرند .

وی اظهار داشت : در مطالعات همه ظرفیت های تولیدی ، بسترهای صادراتی و همچنین رقابت پذیری یا صادرات پذیری بازارهای هدف مدّنظر خواهد بود .

مودودی گفت : میزان وابستگی این کشورها به محصولات ایرانی اعم از کالا و خدمات را بررسی می کنیم که تا کنون 22 کشور از 48 کشور مورد مطالعه بررسی و 10 کشور اولویت دار مشخص شده است که این اطلاعات در اختیار نهادهای برنامه ریزی و سیاست گذاری و همچنین تشکل های بخش خصوصی قرار می گیرد .

وی افزود : در این مطالعات از ظرفیت های کارشناسی وزارت امور خارجه و دیگر بخش های اقتصادی هم کمک می گیریم و ملاحظات سیاسی کشورها نیز مدنظر است .

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد