ارسال پاسخ

۱۲ خرداد ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3848

pvc-asso.ir

آیا قیمت پی‌وی‌سی به مقدار قبل از پاندمیک خود باز خواهد گشت؟

وقتی گفته می‌شود که قیمت در بازارهای پی‌وی‌سی در سال 2021 به دلیل عدم عرضه‌ی کافی، با یک روند صعودی و بدون وقفه در طول سال، رکوردهای تازه‌ای را در کشورها لمس کرده است، برای خبرگان این صنعت خبر جدیدی نیست.

با اینکه اروپا که در ماه می افزایش قابل توجهی در قیمت پی‌وی‌سی داشته‌ است، کشورهای آسیایی، ترکیه، برزیل و مصر اکنون شاهد اصلاحات نزولی در قیمت پی‌وی‌سی هستند.

 

در هند ؛ بزرگترین واردکننده‌ی پی‌وی‌سی در جهان، که به طور طبیعی از مشکلات طولانی مدت به وجود آمده در عرضه مواد در زمان بحران جهانی کووید-19 فاصله گرفته است، نگرانی‌های تقاضای این محصول افزایش یافته است. در چین و کشورهای آسیای جنوب شرقی نیز وضعیت به همین صورت می‌باشد.

 

در ترکیه و برزیل که در یک سال گذشته بیشترین رشد را در این بازار داشته‌اند و به دلیل وابستگی به واردات گران‌ترین بازارها شده‌اند، مقاومت در برابر افزایش قیمت ، زودتر از آسیا و باقی کشورها ایجاد شده است. اقدامات غیرمنتظره‌ی کشور چین در کاهش قیمت این محصول موثر بوده است.

 

با وجود این، اکثر شرکت‌ها در ترکیه موافق این موضوع هستند که بر خلاف افت شدید در بازارهای پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن، فورس ماژورهای زیاد اروپا می‌تواند روند نزولی در بازارهای پی‌وی‌سی را کاهش دهد.

 

اکنون صنعت‌گران این حوزه منتظر پاسخ این سوال هستند که  چه موقع مشکل عرضه‌ی پی‌وی‌سی حل می‌شود و اگر حل شود آیا قیمت پی‌وی‌سی در بازار جهانی به مقدار قبل از همه‌گیری ویروس کرونا باز خواهد گشت؟

ترجمه: محمدرضا صابری

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد