ارسال پاسخ

شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n383

pvc-asso.ir

نقدینگی جدید دغدغه اصلی بازار سرمایه است/ با خروج پتروشیمی‌ها از بورس

رئیس سازمان بورس با اشاره به ضرورت تزریق نقدینگی جدید به عنوان دغدغه اصلی بازار سرمایه، گفت: با خروج پتروشیمی‌ها از بورس کالا به شدت مخالفیم و به هیچ وجه تلاش برای تضعیف این بازار را حرکت صحیح، معقول و منطقی نمی‌دانیم.

به گزارش انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از خبرگزاری فارس، شاپور محمدی در نخستین نشست خبری خود پس از تکیه بر صندلی ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه راهکارهایی برای تزریق نقدینگی جدید از طریق مجراهای مختلف به بازار سرمایه دارد، گفت: تزریق نقدینگی هم‌اکنون دغدغه اصلی بازار سرمایه می‌باشد. در ایران هم‌اکنون بیش از یک تریلیارد تومان نقدینگی وجود دارد که 1.3 تریلیارد تومان نیز از محل تولید ناخالص داخلی تأمین می‌شود.

وی افزود: پول و نقدینگی در کشور وجود دارد اما در برخی حوزه‌ها به دلیل ایجاد بازدهمی بی‌دردسر از محل تورم، نقدینگی زمین‌گیر شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بازار سرمایه از منشأهای مختلف سودآوری خود را به دست می‌آورد، افزود: این سودآوری‌ها از محل افزایش قیمت محصولات، ریسک افراد و یا سایر مؤلفه‌های کلان اقتصادی تأمین می‌شود از این رو قدرت بازار سرمایه در مقایسه با سایر بازارها بالاتر است.

محمدی در برابر این پرسش دیگر فارس مبنی بر اینکه وقتی امروزه اطلاع‌رسانی از طریق کدال به یک چالش تبدیل شده، رسانه‌ها چگونه‌ می‌توانند به شفافیت اطلاع‌رسانی در بازار سرمایه در شرایطی که ناشر از سایه سازمان بورس پشت سر رسانه‌ها می‌ترسد کمک کنند، پاسخ داد: در زمینه اطلاع‌رسانی به طور حتم رسانه‌ها می‌توانند با به کار گیری ابزارهایی که در اختیار دارند اقدام به اطلاع رسانی و شفافیت در بازار کمک بسزایی کنند. برای اینکه بتوان دغدغه رسانه، ناشر و نهاد ناظر را برطرف کرد می‌بایست با تکیه بر تفکر و تدوین برنامه عملیاتی با همکاری رسانه‌ها، فرهنگ صحیح سهامداری را اشاعه داد.

رئیس سازمان بورس به پرسش دیگر فارس درباره جزئیات جلسه هفته گذشته شورای رقابت با متولیان سازمان بورس و وزیر صنعت بر سر ماندن یا نماندن پتروشیمی‌ها در بورس کالا و اینکه چرا این شورا مصوبه خود را اعلام نمی‌کند، گفت: در جلسه اخیر شورای رقابت بر حسب وظیفه خود از بورس کالا دفاع کردم و هنوز معتقدم مکانیزم بورس شفاف‌تر از همه مکانیزم‌های دیگر می‌باشد.

وی افزود: مکانیزم بورس کالا بسیار شفاف‌تر از راهکارهای دیگر بوده و در این زمینه برای حل مشکلات پتروشیمی‌ها انعطاف لازم را خواهیم داشت.

محمدی تأکید کرد: با خروج پتروشیمی‌ها از بورس کالا به شدت مخالفیم و به هیچ وجه این حرکت را صحیح، معقول و منطقی نمی‌دانیم و به طور حتم راجع به حمایت بورس کالا و ماندن پتروشیمی‌ها در این بازار همچنان دفاع خواهیم کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد