ارسال پاسخ

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6842

pvc-asso.ir

بی‌نیازی کالاهای صادراتی ایران از دریافت گواهینامه کیفیت در کشورهای مقصد

سعید تاجیک، رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران و رئیس هیات مدیره جامعه ممیزی و بازرسی ایران اعلام کرد با توجه به اینکه الزامات هم‌ترازی بین‌المللی توسط سازمان ملی استاندارد صورت گرفته و ایران به عضویت اتحادیه تایید صلاحیت آسیا و اقیانوسیه درآمده، امکان صدور گواهینامه قابل پذیرش در سایر کشورها برای کالاهای صادراتی فراهم شده و 50 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی می‌شود.

سازمان ملی استاندارد ایران موفق به برآورده کردن الزامات هم‌ترازی بین المللی و عضویت در اتحادیه تایید صلاحیت آسیا و اقیانوسیه (APAC) شد. رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران ضمن اعلام این خبر و تبریک به دست‌اندرکاران آن، این اقدام را تسهیل‌کننده تجارت خارجی و صادرات کالاهای ایرانی به سایر کشورها دانست.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، سعید تاجیک افزود: در واقع با هم‌ترازی بین‌المللی استاندارد، این امکان برای شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه‌های ایرانی فراهم می‌شود تا گواهینامه کیفیت قابل پذیرش در سایر کشورها را صادر کنند که براساس آن هزینه و زمان تست و بازرسی کالاهای صادراتی ایرانی کاهش خواهد یافت.

تاجیک که ریاست هیات مدیره جامعه ممیزی و بازرسی ایران را برعهده دارد، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم این هم‌ترازی 20 میلیارد دلار از کالاهای صادراتی کشور را تحت تاثیر قرار داده و با انجام عملیات تست و بازرسی کالاها در داخل کشور، سالانه از خروج تقریباً 50 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد