ارسال پاسخ

۱۸ اسفند ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3489

اختصاصی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی

2 کاری که مجری سابق اجرای طرح سامانه های نوین آبیاری می خواست انجام دهد

طی چند روز اخیر، عباس زارع مجری سابق طرح اجرای سامانه های نوین آبیاری، میز مدیریتی خود را تحویل مدیر جدید داد؛ او در گفت و گو با خبرنگار انجمن لوله و اتصالات پی وی سی از 2 کاری سخن گفت که مایل بود در دوره مدیریتی اش انجام شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، مراسم تجلیل از مهندس عباس زارع به پاس خدمات ایشان در دوره مدریتی اش، روز شنبه 16 اسفند 99 در اتاق بازرگانی تهران توسط بخش خصوصی از جمله انجمن لوله و اتصالات پی وی سی برگزار شد.


مجری سابق طرح اجرای سامانه های نوین آبیاری در پاسخ به این پرسش که شما چه کارهایی می خواستید انجام دهید؛ اما امکان پذیر نشد به خبرنگار انجمن گفت: ما به طور کلی تلاش کردیم تا تمام ظرفیت های فنی و علمی در کشور شناسایی شود و سپس با توجه به آن به صورت کار گروهی، درست ترین اقدام صورت گیرد.


وی در همین ارتباط ادامه داد: با توجه به مسئله فوق، در راستای طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری، خوشبختانه به لحاظ اجرایی و ظرفیت های بخش خصوصی چه در بخش پیمانکاری، مشاوره و تولیدکنندگان تجهیزات اعم از پلی اتیلن، پی وی سی، به کار گرفته شد.


زارع گفت: به باور بنده اگر حدود 2 و نیم میلیون هکتار زمین کشاورزی مجهز به سامانه های نوین آبیاری شده اند، باید هوشمندسازی شود تا ما از این سیستم به خوبی بتوانیم استفاده کنیم.


این مقام مسئول سابق گفت: بنده علاقمند بودم تا در دوران خدمت خود به دستوارالعمل و ضوابط اجرایی آبیاری هوشمد دست یابیم، که امیدواریم در آینده با توجه به شناختی که از آقای عباسی مدیریت جدید وجود دارد و همچنین حضور دانشگاهیان، هوشمندسازی آبیاری نوین اجرایی شود.


وی گفت: انتظار دارم بحث هوشمندسازی سامانه های نوین آبیاری در دوره مدیریت جدید رخ دهد.


مورد دومی که مهندس عباس زارع علاقمند بود تا در دوره مدیریتی اش عملیاتی شود، به موضوع آموزش بهره برداران باز می گردد وی در این ارتباط گفت: یکی از موارد دیگر درخصوص مسائل آموزشی برای بهره برداران است تا طرح هایی که اجرا می شود و همراه با تغییر در شیوه آبیاری است، بتوانیم در کنار آن تغییر نگرش هم انجام دهیم. در همین ارتباط پیش بینی شده است تا 1 درصد از اعتباراتی که هر سال برای سامانه های نوین آبیاری به تصویب می رسد، صرف تغییر نگرش کشاورزان شود.


عباس زارع در سخنان خود در این مراسم پیشنهاد برگزاری یک همایش ملی درباره ابعاد مختلف طرح های سامانه های نوین آبیاری داده بود، وی درباره هدف از برگزاری و این که این همایش باید چه خروجی داشته باشد به خبرنگار انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، توضیح داد: بر اساس بازدیدهای میدانی و مشاوره های داخلی و خارجی که داشتم، اگر طرح خوب اجرا شود؛ ابعاد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی مثبتی به دنبال خواهد داشت؛ بر این اساس سیاست گذاران می توانند از خروجی این همایش برای سایر طرح های عمرانی بهره ببرند.
 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد