ارسال پاسخ

۶ اسفند ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3432

pvc-asso.ir

نگهداری مناسب از ماشین آلات تزریق ریسک از کار افتادگی را کاهش می دهد

تعمیر و نگهداری مناسب ماشین آلات قالب گیری تزریقی طول عمر بیشتر و کاهش ریسک از کار افتادگی را تضمین می کند . 

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:


این مدت از استراحت ماشین می تواند منجر به از دست رفتن بهره وری در کارخانه ها شود. در کارخانه ها همواره ماشین الات بزرگترین سرمایه هستند و نگهداری و تعمیر آنها در وهله اول قرار دارد. نگهداری و تعمیر منظم پیشگیرانه ماشین آلات منجر میشود که همیشه مشکلات احتمالی را پیش از موعد شناسایی کنید و مسائل عمده را قبل از بروز آنها تشخیص دهید.همچنین اطمینان از عملکرد موثر با بهره وری بالا را تضمین می کند.


برخی از تولیدکنندگان ماشین آلات چک لیست های نگهداری را ارائه می دهند که شامل یک برنامه منظم برای تعمیر و نگهداری است. 
برای ماشین های هیدرولیک، روغن باید کنترل شود. اگر روغن دستگاه پایین باشد می تواند منجر به افزایش دمای روغن شود.  اپراتورها باید سطح روغن را کنترل کرده و نشتی را چک کنند و محل های مربوطه را برای تعویض درزگیرهای فرسوده بررسی کنند. محل های اتصال شل باید محکم شوند و کیفیت روغن بررسی گردد.


فیلترها باید هر سه ماه یکبار تمیز شوند تا جریان روان روغن حفظ شود. شبکه فیلتر روغن نیز باید از نظر خرابی بررسی شود.
برای اطمینان از عملکرد صحیح ، خنک کننده ها باید یکبار در سال یا بیشتر در صورت نیاز تمیز شوند. انسداد داخلی خنک کننده ها می تواند بر کارایی خنک کننده تاثیر بگذارد.


برای ماشین الات الکتریکی و هیبریدی، قطعات الکتریکی باید به طور منظم بررسی شوند.


ماشین الات باید حداقل سالانه تمیز شوند تا از تجمع گرد و غبار جلوگیری شود.


پرسنل بخش تعمیر و نگهداری باید از تکنولوژی الکتریکی پایه و آشنایی با لوازم الکتریکی آگاهی داشته باشند تا بتوانند مشکلات را ریشه یابی کنند.


برای اطمینان از یک نگهداری کارآمد، پرس های قالب گیری تزریقی می توانند به یک سیستم مرکزی متصل شوند که با سرور ارتباط برقرار می کند تا در صورت نیاز به هر نوع تعمیر و نگهداری پیشگیرانه مانند بازرسی، روانکاری و یا سایر موارد،پیش از موعد تعیین شده توسط تامین کننده ماشین آلات انجام شود.


شرکت ها همچنین می توانند عملکرد سیلندر و مارپیچ خود را با گذشت زمان در این سیستم ها ردیابی کنند. سو عملکرد دستگاه لزوما همیشه ناشی از تجهیزات نیست. گاهی اوقات نحوه راه اندازی ماشین می تواند منجر به سو عملکرد شود. بنابرین لازم است که نه تنها پرسنل تعمیر در مورد نحوه نگهداری و تعمیر آموزش ببیند بلکه اپراتورها نیز در کارخانه روش های تنظیم و راه اندازی صحیح آگاهی داشته باشند.


امروزه ماشین الات اطلاعات بیشماری در مورد فشارها، دماها  و سایر فاکتورها به دست می دهند. این مجموعه داده ها کارخانه های هوشمند آینده را یک قدم به واقعیت نزدیک می کند.


در آینده یک ماشین می تواند برای ردیابی فشارها و دماها برنامه ریزی شود. اگر نشانه هایی از مشکل در پمپ شروع شود، ماشین می تواند یک پمپ سفارش دهد، به تکنسین اطلاع دهد و از خرابی احتمالی که منجر به از دست رفتن زمان و تولید می شود جلوگیری کند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد