ارسال پاسخ

۲۴ خرداد ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2852

pvc-asso.ir

معافیت گمرکی ماشین‌آلات موردنیاز بخش تولید

رئیس سازمان صمت البرز گفت: واردات ماشین‌آلات خط تولید موردنیاز واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی از پرداخت حقوق ورودی گمرک معاف است.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: به‌منظور حمایت از تولید در سال جهش تولید، واردات ماشین‌آلات خط تولید که به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک ایران، موردنیاز واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مجاز باشد، با استناد به ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی از پرداخت حقوق ورودی معاف است.

 

رامین ربیعی درباره کم و کیف این معافیت افزود: ماشین‌آلات خط تولید در مراحل بهره‌برداری و پس‌ازآن مشمول معافیت می‌شود و همچنین تجهیزات اصلی و جانبی خط تولید، انواع قالب، ابزارآلات مخصوص و ملزومات سرمایه‌ای خط تولید، مشمول معافیت بوده و صرفاً اجزا و قطعات یدکی و مواد مصرفی مشمول معافیت نمی‌شود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: چنانچه برای ماشین‌آلات مورداستفاده خط تولید با قید عبارت «مستعمل» مجوز صادر شود، در این بخش نیز اقدامات لازم در خصوص معافیت انجام می‌شود.

 

او افزود: ماشین‌آلات کمکی خط تولید که اکثراً حالت انحصاری دارند به همراه ماشین‌آلات خط تولید که به تعداد متعارف واردشده‌اند نیز مشمول این معافیت می‌شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد