ارسال پاسخ

۴ اسفند ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3426

pvc-asso.ir

ربات های همکار در فرایند قالب گیری تزریقی

کنترل خودکار برای اپراتورهای دستگاه تزریق به شرکت های پردازش پلاستیک کمک می کند تا در فرایند تولید کارایی حداکثر داشته و در بازار جهانی رقابت کنند.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

 اپراتورهای تزریق به دلیل نوآوری هایی که در صنعت رباتیک وجود دارد( شامل ربات های همکار، ایمنی رباتیک و بازگشت سریع سرمایه) ، تا حد زیادی به اتوماسیون و کنترل خودکار جذب شده اند.


این ربات که به عنوان ربات مشارکتی با انسان یا COBOT شناخته می شود قسمت تکراری عملیات را کنترل می کند و به اپراتور اجازه می دهد تا قسمت پیچیده عملیات مانند بازرسی را مدیریت کند. این ربات ها می توانند به صورت ایمن و بدون نیاز به حفاظت در کنار انسان کار کنند. لازم به ذکر است که این ربات ها  منجر به حذف قطعات از ماشین های قالب گیری تزریقی نمی شوند.


در قالب گیری تزریقی، رباتها برای کاهش زمان برداشتن قطعات بدون کاهش حداکثر خروجی ماشین های قالب گیری به سرعت نیاز دارند . از انجایی که قطعات به طور کلی دارای وزن کمی هستند،  ابزار انتهای بازوی ربات به گیره یا انگشت برای کاربرد های بارگیری نیاز دارد. بنابراین ربات های همکار بیشترین بازده را در فعالیت های پس از قالب گیری خواهند داشت.


ثابت شده است که کوبات یک گزینه اتوماسیون انعطاف پذیر است که می تواند همزمان با بازگشت سریع سرمایه، به کارمندان کمک کند. تکامل هایی که چند سال اخیر در ربات ها به وجود آمده است ادامه دارد:


فرایندهای پس از قالب گیری: مشتریان انتظار دارند که قطعات و مونتاژهای کاملتری ارائه شود. جداسازی، پرداخت، مونتاژ و بسته بندی وظایف معمولی است که می توانند بهترین کاندید برای کنترل خودکار باشند


بهبود سطح نهایی: مشتریان استانداردهای بالایی را برای سطوح نهایی در نظر دارندکه به مدیریت قطعه با دقت بالا از قالب تا بسته بندی یا ظرف حامل نیاز دارد.


مزایای کوبات در مقایسه با ربات های رایج:
ربات های همکار به این معنی است که توانایی کار ایمن  و در مجاورت انسان ها را دارند. در صورت استفاده صحیح ( پس از ارزیابی ریسک)، کوبات ها اغلب نیاز به به درها و حصار های سنگین، گران و ایمن که در سیستم های اتوماسیون قبلی کاربرد دارد، ندارند.
کوبات ها برای عملکرد ایمن و در مجاورت اپراتورها، سایر کوباتها و ماشین آلات طراحی شده اند. به حداکثر رساندن تعامل بین اپراتورهای ماهر و کوبات ها می تواند سودمندتر از استفاده از روباتها یا اپراتورهای انسانی به تنهایی باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد