ارسال پاسخ

جمعه ۵ شهريور ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n336

pvc-asso.ir

افزایش مشوق های صادرات کالا

معاون توسعه مدیریت،منابع واموراستان های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مشوق های صادرات کالا در نیمه دوم امسال در کشور افزایش می یابد.

به گزارشروابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از ایرنا محمدرضا فیاض شامگاه پنجشنبه در نشستی که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج و با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان برگزار شد، افزود: دولت در نظر دارد در نیمه دوم سال جاری به صادرگنندگان کمک بیشتری کند و مشوق های صادرات را افزایش داد.

وی اضافه کرد: مشکلات عمده در بخش صادرات در کشور از جمله نبود نیروی انسانی کارآمد، نبود ساز وکاردرست وعدم آشنایی شرکتهای صادراتی با مهارتهای صادرات وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور در بخشی دیگر از سخنانش به خواسته های تشکل ها اشاره کرد و افزود: تشکلهای بخش خصوصی باید با مهارات افزایی در امر صادرات و اردات خود را اداره کنند و انتظار یاری از بخش دولتی نداشته باشند.

وی به عدم مشکل بزرگ واحدهای تولیدی بخش خصوصی و دولتی را نبود دانش و تبحر کافی پرسنل آن عنوان کرد و گفت: ما از نظر نیروی ماهر در استانها و به خصوص در کردستان رنج می بریم، لذا باید برای آموزش نیروهای جوان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدام کنیم.

فیاض بیان کرد:استراتژی سازمان صنعت،معدن وتجارت تعامل با بخش خصوصی و سایر بخشهای دولتی بوده و آماده است در زمینه مربوط به حوزه کاری خود با بخش های خصوصی و دولتی همکاری داشته باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اتاق بازرگانی باید متولی تشکلها در امر صادرات باشد و در این عرصه نقش خود را پررنگ تر کند.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم واحدهای صنعتی بزرگی را درسطح استان کردستان ایجاد کنیم اظهار کرد: بی تردید واحدهای صنعتی بزرگ تاثیری شگرفی در رونق اقتصاد استان خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: در احداث کارخانه ها و واحدهای تولیدی در استان، باید به سرمایه گذاری، موقعیت جغرافیایی و نیروی انسانی توجه زیادی کرد و در این زمینه با شتاب زدگی و بدون برنامه ریزی عمل نکنند.

وی افزود: قبل از ایجاد واحدهای صنعتی باید نیروهای جوان و پرسنلی را که قرار است در آنجا مشغول به کار شوند، آموزش داده شوند تا بازدهی واحدهای صنعتی بهتر و بیشتر باشد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور گفت:کردستان ازجمله استانهایی است که ازمعافیت مالیاتی خوبی برخوردار است و نمایندگان این استان در مجلس نیز می توانند تلاش کنند تا قانون معافیت مالیاتی در برنامه ششم توسعه نیز ادامه داشته باشد و درصد آن را نیز بیشتر از پیش کنند.

فیاض افزود:ما در امور بخش خصوصی دخالت نمی کنیم ولی در صورت درخواست کمک از طرف این بخش، با تمام توان همکاری خواهیم کرد.

در این نشست روسای اتاقهای اصناف سنندج، خانه صنعت و معدن، اتاق تعاون و اتحادیه صادرکنندگان مشکلات، کمبودها و دغدغه های خود را بیان کردند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه به مناسبت هفته دولت از چند پروژه عمرانی کردستان بازدید کرد و با مسوولان اجرایی و فعالان اقتصادی این استان دیدار کرد.

از دوم تا هشتم شهریور به نام هفته بزرگداشت دولت نامگذاری شده و در طول این هفته 352 طرح و پروژه با اعتبار 251 میلیارد تومان در استان کردستان افتتاح می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد