ارسال پاسخ

۱۴ دى ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3303

pvc-asso.ir

محققان بنزیل بوتیل فتالات را در پوسته ی هسته آواکادو شناسایی کردند

دانشمندان گزارش دادند که می توان از پوسته های هسته آواکادو ،بنزیل بوتیل فتالات را استخراج کرد، نرم کننده ای که برای بهبود انعطاف پذیری در محصولات سنتزی مختلف استفاده می شود.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

 از بی ارزش ترین بخش از آواکادو که می تواند به عنوان ضایعات تلقی شود، می توان ماده ای ارزشمند استخراج کرد. دانشمندان گزارش دادند که پوسته های هسته آواکادو که معمولا همراه با هسته دور ریخته می شود، معادن طلای پنهان هستند که حاوی انبوهی از ترکیبات شیمیایی ناشناخته است. طبق گفته محققان این ترکیبات می تواند برای درمان بیمارهای ناتوانی جسمی همچنین برای افزایش جذابیت مواد آرایشی و پرفیوم ها و سایر کالاهای مصرفی مورد استفاده قرار گیرد. نتایج همچنین نشان میدهد که این پوسته ها منبع بالقوه مواد شیمیایی مورد استفاده در پلاستیک ها و سایر محصولات صنعتی هستند. در کل، سالانه نزدیک به 5 میلیون تن آواکادو در سراسر جهان تولید می شود و آمریکایی ها هر ساله تقریبا 1.9 میلیارد پوند مصرف می کنند.

 

در بیشتر موارد، گوشت آواکادو خورده می شود و هسته ی آن در سطل زباله ریخته می شود. برخی از تولید کنندگان روغن های خوراکی، روغن اواکادو را از هسته آن استخراج می کنند اما پوسته اطراف هسته قبل از پردازش دور ریخته می شود.

 

محققان حدود 300 پوسته خشک هسته آواکادو را به 21 اونس پودر تبدیل کردند. بعد از پردازش، این پودر حدود سه قاشق چایخوری روغن پوسته هسته و حدود 1 اونس موم پوسته هسته تولید می شود.

 

با استفاده از آنالیز کروماتوگرافی گازی- طیف سنحی جرمی، تیم تحقیقاتی116 ترکیب در روغن و 16 ترکیب در موم یافتند.به نظر نمی رسد که بسیاری از این ترکیبات در خود هسته ها یافت شود.

 

از جمله ترکیبات موجود در روغن:

بهنیل الکل( به عنوان دوکوزانول نیز شناخته می شود) که در ساخت داروهای ضدویروسی کاربرد دارد.

هپتاکوزان که ممکن است از رشد سلول های توموری جلوگیری کند و دودکانوئیک اسید که لیپوپروتئین با دانسیته بالا را افزایش می دهد ( معروف به HDL) و در نتیجه می تواند خطر تصلب شرایین را کاهش دهد.

 

 در وکس، محققان بنزیل بوتیل فتالات را شناسایی کردند. بیس (2- بوتوکسی اتیل) فتالات که در لوازم آرایشی استفاده می شود و هیدروکسی تولوئن بوتیله (BHT) که یک افزودنی غذایی است.

Source: American Chemical Society

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد