ارسال پاسخ

۱۲ آذر ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3237

pvc-asso.ir

روش جدید برای تبدیل بقایای جلبک ها به نرم کننده ها و پلی استرها

محققان در توکیو دریافتند که باقیمانده جلبک یا به عبارت بهتر، مواد باقی مانده پس از استخراج روغن از جلبک ها برای سوخت های زیستی، می تواند برای تولید مواد شیمیایی اصلی صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

 

ریز جلبک ها به دلایل بسیاری در تولید زیست توده بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. جلبک ها مقادیر زیادی روغن و همچنین کربوهیدرات ها تولید می کنند که عمدتا به شکل نشاسته ظاهر می شوند. آنها می توانند در شرایط نامساعد و کمبود مواد مغذی زنده بمانند و بدون استفاده از زمین های کشاورزی به صورت صنعتی تکثیر شوند.

 

تبدیل نشاسته جلبک ها به آلکیل لاکتات و آلکیل لوولینات

روغن های مشتق شده از جلبک ها اخیرا برای استفاده در سوخت های جت و بیو دیزل ها استفاده می شود. در گذشته نشاسته باقی مانده در سلول های جلبک پس از استخراج روغن نادیده گرفته می شد. شو یاماگوچی ، محقق توکیو تک و همکارانش دریافتند که این نشاسته می تواند به آلکیل لاکتات و آلکیل لوولینات ، مواد شیمیایی مهم در تولید داروها ، مواد افزودنی و پلی استرها تبدیل شود.

 

لوولینیک اسید - پیش ماده موثر برای مواد افزودنی

لوولینیک اسید به عنوان پیش ماده دارویی و مواد افزودنی مانند نرم کننده ها استفاده می شود. همچنین به عنوان ماده اولیه تعداد زیادی از ترکیبات است.

 

محققان دریافتند که استفاده از Sn (OTf) 2 همگن منجر به افزایش عملکرد آلکیل لوولینات می شود ، در حالی که استفاده از SnBr4 برای تولید انتخابی لاکتات آلکیل  و تولید پلی استرهای زیست تخریب پذیر مجاز است. نتایج آنها نشان می دهد که جلبک ها نه تنها می توانند به عنوان منبع سوخت زیستی ، بلکه همچنین به عنوان منبع کربن برای مواد شیمیایی مورد استفاده قرار گیرند. این یافته می تواند منجر به تبدیل زیست توده جلبکی به یک منبع جدید کربن جایگزین برای سوخت های فسیلی شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد