ارسال پاسخ

۳ شهریور ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3038

اظهارات کارشناسانه محمدرضا شاکری عضو هیئت مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران

هیچ نهادی بهتر از تشکل‌های تخصصی نمی‌تواند تولیدکنندگان واقعی را شناسایی کند

رئیس کمیسیون تشکل‌های انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در اظهاراتی دقیق، سخنان جعفر سرقینی، سرپرست وزارت صمت را مبنی بر اینکه برای اصلاح سهمیه ‌ها باید از تشکل های تخصصی کمک گرفت، اظهار نظری درست دانست و تاکید کرد: هیچ نهادی بهتر از تشکل‌های تخصصی نمی‌تواند تولیدکنندگان واقعی را شناسایی کند. انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، همواره بر چنین موضع های کارشناسانه و دلسوزانه ای تاکید دارد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از اینپیا،  محمدرضا شاکری در خصوص نقش مهم تشکل های تخصصی در تنظیم و کنترل بازار خاطر نشان کرد: امروز شرایط به گونه ای است که مرز میان تولید کننده با واسطه و دلال یا فروشنده مواد خیلی نزدیک شده و تشخیص این دو گروه را سخت کرده است، بنابراین وزارت صمت نمی‌تواند به درستی این دو دسته را تشخیص دهد اما تشکل های تخصصی و مرتبط می توانند تشخیص دهند.

 

وی افزود: تشکل های تخصصی باید راهکار درستی ارائه کنند تا تولید کننده و فروشنده از هم جدا شوند، در غیر این صورت بازار به همین شکل باقی خواهد ماند چرا که قدرت دلال ها و واسطه ها از تولید کننده ها بیشتر شده است.

 

شاکری تاکید کرد: همچنین نباید راه حل های مسکنی ارائه کرده یا این کار را در انحصار خود قرار دهند چرا که این روش خود فساد آفرین است.

 

رئیس کمیسیون تشکل‌های انجمن ملی صنایع پلیمر ایران درخصوص امکان شناسایی واسطه ها اظهار کرد: هیچکس بهتر از فعالان و تشکل ها دلال های صنعت مربوطه خود را نمی شناسد، امکان شناسایی آن ها نیز وجود دارد اما انگیزه و اراده قوی می‌خواهد.

 

این فعال اقتصادی تاکید کرد: در حال حاضر مزیت فروش از مزیت تولید بالاتر است و باید شرایط برای دلال ها را با افزایش هزینه ها سخت کرد تا واسطه گری به صرفه نباشد.


 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد