ارسال پاسخ

۲۰ مرداد ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2995

pvc-asso.ir

کابوس دلاری روی بازارهای کالایی

بازارهای کالایی کاهش نرخ را به قدری جدی گرفته‌اند که نمی‌توان به گرد پای رصد کاهش قیمت‌ها رسید. بهای میلگرد به کمتر از ۱۰ هزار تومان کاهش یافت و در بازار پلیمرها حتی به رغم توقف اطلاع‌رسانی قیمتی، باز هم کاهش نرخ خودنمایی می‌کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، کاهش بهای پلیمرها در شرایطی به ثبت رسید که قیمت‌های پایه روز گذشته با افزایش نرخ اعلام شد که نشان می‌دهد جریان غالب در بازار علیه روند عمومی قیمت‌های پایه موضع‌گیری کرده؛ یعنی بازار نظر خود را اعمال می‌کند. این وضعیت به معنی آن است که جریان کاهش قیمت‌ها احتمالا آغاز شده و اوج خودنمایی آن را به زودی مشاهده خواهیم کرد.


قیمت‌های بالای فعلی در اغلب بازارها به قدری بالاست که خرید را برای بسیاری از صنایع از توجیه اقتصادی انداخته است و همین مطلب بدون در نظر گرفتن نوسان دلاری بازارها، توجیه چندانی برای خرید باقی نمی‌گذارد. این در حالی است که افت محسوس بهای ارز در بازار آزاد ذهنیت‌های جدیدی را به بازارهای کالایی تحمیل کرده و به سرعت شاهد تغییر فاز روانی بازارها هستیم که همین ذهنیت به افت نرخ کمک خواهد کرد. قیمت‌ها وقتی از توجیه اقتصادی و فنی برخوردار نباشند، به شکننده شدن بازارها منتهی خواهد شد و این شکست قیمتی در صورت وقوع، رکود را در فاز دوم فرآیندها به همراه می‌آورد. از سوی دیگر زمان رکود فصلی فرارسیده و اگر افت قیمت ارز با کاهش قیمت‌های جهانی همراه شود، روزهایی را شاهد خواهیم بود که انتظار نداشته باشیم، شاید در روزهای آینده بهتر بتوان درخصوص واقعیت بازارها اظهارنظر کرد؛ اما بهتر است تغییر فاز بازار را باور کنیم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد