ارسال پاسخ

چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n277

pvc-asso.ir

مجمع انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران برگزار شد

پیشنهاد تشکیل شورای حل اختلاف برای صنعت پلاستیک، انتقاد از صدور برخی مجوزها توسط وزارت صنعت و الزامات تشکل داری، برخی از محورهای طرح شده در مجمع انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران بود.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، مجمع عمومی عادی انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران با حضور مهمانان ویژه و اعضای این انجمن، 12 مرداد ماه در مجتمع تفریحی بلوط برگزار شد.

برخی از اعضای انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی از حاضران این نشست بودند.

مجمع با قرار گرفتن هیئت رئیسه شامل آقایان؛ عیسی غریبی، سیدجواد میرحیدری، صالحی اعلا و بیژن امینی به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

ارائه گزارش هایی از عملکرد هیئت مدیره انجمن ملی، عملکرد کمیسیون ها، ترازنامه، کمیسیون درآمدزایی، بخشی از برنامه های مجمع بود.

 

مواد اولیه کافی داریم؛ التهاب در بازار پی وی سی

عشقی قائم مقام سازمان بورس کالای ایران، که از مهمانان ویژه این مجمع بود، ضمن انتقاد از صدور تعدادی از مجوزها توسط وزرات صنعت، گفت: در بسیاری موارد اعم از مجوزهای قبلی و جدید، صدور آنها  غیر معمول بوده، چرا که در برخی موارد خریدهای زیاد توسط برخی از واحدها انجام شده است که تولیدی ندارند و تنها به استقرار چند ماشین اکتفا کرده اند.

وی ادامه داد: در حالی که تعدادی از واحدهای تولیدی تنها با 30 یا 40 درصد فعالیت می کنند، اما با این شرایط مجوزهای جدید صادر می شود. در چنین شرایطی انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران باید این موضوع را پیگیری کند.

عشقی با بیان این که بر اساس توافقات صورت گرفته با برخی از پتروشیمی ها، اگر عرضه مواد از سقفی کمتر باشد، سقف معاملات بر می گردد، گفت: ما این اقدام را انجام دادیم و اکنون به غیر از پی وی سی و التهاب امسال در بازار این مواد، مشکل چندانی در سایر گریدها وجود ندارد.

 

 برخی تصور می کنند مادر زاد مدیر به دنیا امده اند!

مهدی پورقاضی رئیس کمیسیون صنعت و معدن استان تهران نیز در این مجمع با اشاره به وجود رکود اقتصادی در کشور گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل هستند و به ندرت واحدی پیدا می شود که خوب کار می کند.

وی با طرح این پرسش که چرا برخی می مانند و به رشد ادامه می دهند، گفت: روند طبیعی این است که در بحران ها، بنگاه هایی که مدیریت ضعیف دارند از حرکت باز می مانند. الزاماتی امروز وجود دارد که اگر مدیران آنها را طی نکنند، دچار مشکل می شوند. در همه صنایع، بعضی رشد و برخی افول می کنند.

پورقاضی اظهار داشت: مدیران ما عادت دارند که از مالیات و کارگر گلایه کنند  و درست در همین وضعیت یک عده رشد می کنند. باید به خودمان نگاه کنیم. برخی باور دارند که مادرزاد مدیر به دنیا آمده ایم.

وی عنوان کرد: بنده به عنوان مهندس باید مدریریت کنم اما تا چه اندازه مدیریت خوانده ام؟ این مسئله در مورد بقیه هم صدق می کند. ما مسیر مدیریت را بلد نیستیم. بخش خصوصی زیاد از خود متشکر است. بار دیگر باید به خودمان نگاه کنیم. لازم است اصول مدیریت را یاد بگیریم.

وی افزود: مدیریت یک علم و دانش جدایی است؛ امیدوارم مدیران خوب انجمن ملی به این روش کمک کنند تا بنگاه ها در مدیریت شان ارتقا یابند و در رکود دوام بیاورند.  

وی در پایان سخنان خود گفت: مدیریت باید این موضوع ها را رها کند که  باید از او حمایت مالیاتی و گمرکی شود.

 

شورا برای حل اختلاف در صنعت پلاستیک تشکیل شود

اما پیشنهاد عیسی غریبی در خصوص لزوم تشکیل شورای حل اختلاف برای صنعت پلاستیک، با واکنش های مثبتی از سوی حاضران روبرو شد.

وی در خصوص این پیشنهاد توضیح داد: آن چه که صنعت پلاستیک را ضعیف می کند وجود اختلاف ها است و در این هنگام پذیرش سخن از طرف های مقابل دشوار است؛ اما در صورت تاسیس این شورا و متشکل از افراد بی طرف، می توان حکم نهایی را صادر کند.

غریبی با بیان این که نباید به دیگران اجازه دخالت در امور این صنف را بدهیم، گفت: نظر این شورا باید قابل قبول همگان باشد. می توانیم پایه شورای حل اختلاف را ایجاد کنیم و حکمیت این شورا را حکم نهایی بدانیم.

مدیرعامل شرکت سنی پلاستیک درباره ترکیب هیئت شورای حل اختلاف در صنعت پلاستیک، گفت: این شورا، از تشکل های مختلف 10 نفر را انتخاب می کند و جلسه های آن با حضور 5 نفر رسمیت خواهد داشت.

با ارائه این پیشنهاد، نماینده اتاق ایران لزوم تشکیل چنین شورایی را تهیه آیین نامه مربوطه عنوان کرد و گفت: می توان پس از تهیه دستورالعملی در این زمینه، مجمع دیگری در آینده برای بررسی آن تشکیل شود.

علیرضا میربلوک نیز درخواست یک بازه زمانی برای بررسی این پیشنهاد را ارائه داد.

در خاتمه قرار شد تا آیین نامه  این شورا تدوین و در زمان مقرر مجمع دیگری تشکیل شود.

حبیب الله نصرتی دبیرکل انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران در این مجمع مطالبی را درباره تشکل ها و وظایف آن ها در کشورهای توسعه یافته ارائه داد. وی گفت: اصول بنگاه داری در تشکل جواب نمی دهد. اگر تشکل به منافع جمع نیندیشد تبدیل به یک کلوپ گفت و گو می شود.

نصرتی شرط پیوستن به سازمان توسعه تجارت جهانی را حفظ اشتغال در کشور دانست و تصریح کرد: اگر تشکل قوی باشد، اقتصاد دولتی احترام بیشتری برای آن قائل خواهد بود.

 

انتخاب بازرس

برای انتخاب بازرس دو نفر شامل آقایان؛ ظهیری و شاکری کاندیدا شدند که نتایج انتخابات به شرح زیر است:

تعداد آرای ماخوذه: 99 رای

ظهیری: 44 رای؛ بازرس اصلی

شاکری: 9 رای؛ بازرس علی البدل.

از حاشیه های این برنامه می توان به جشن 40 سالگی الکتروهیدرولیکان و بریدن کیک و فوت کردن شمع توسط اصلانیان اشاره کرد.

همچنین در مجمع انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران سه تفاهمنامه با جامعه قالبسازان ایران، پژوهشگاه پلیمر ایران و نیز با مرکز رشد فناوری پلیمر ، امضا کرد.

نازکدست، احتیاطی، مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر، محتشمی پور رئیس دفتر صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی، کیانی، نکومنش رییس پژوهشگاه پتروشیمی ایران، عشقی، قائم مقام رییس سازمان بورس کالای ایران و... برخی از حاضران در این مجمع بودند.

پایان بخش این برنامه اهدای حق عضویت و تقدیر و اهدای عضویت افتخاری به اعضای کمیسیون های انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران بود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد