ارسال پاسخ

۲۰ فروردین ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2687

pvc-asso.ir

چندین روش برای تجزیه و تحلیل سطوح پروفیل PVC

طیف وسیعی از تکنیک ها از جمله اندازه گیری رنگ، طیف سنجی FTIR و رامان و فلورسانس اشعه X( XRF)، می توانند مشکلات خاص سطح را با دقت و صحت بالا مشخص کنند.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: در کنفرانس پروفیل کلن آلمان در ماه نوامبر2019، روش های مختلف تجزیه و تحلیل سطح پروفایل  pvc و سایر محصولات مورد بحث قرار گرفت. طیف وسیعی از تکنیک ها از جمله اندازه گیری رنگ، طیف سنجی  FTIR و رامان و فلورسانس اشعه X( XRF)، می توانند مشکلات خاص سطح را با دقت و صحت بالا مشخص کنند.

 

این مشکلات می تواند شامل پدیده صورتی شدن، ایجاد حفره و دلایل مختلفی ناشی از تخریب جوی باشد. در یک مورد، FTIR  کمک کرد تا حفره ی روی لوله ی  PVC حاوی استابلایزرهای کلسیم- زینک،شناسایی شود.

 

این حفره در اثر تصعید پنتااریترول در تهویه مکشی ایجاد شده  بود.  پنتا اریترول در تعداد بسیاری از کاربردها شامل تولید استابلایزهای بدون سرب برای پلی وینیل کلراید ( PVC)، پوشش های حفاظتی در برابر UV، روان کننده های سنتزی، پوشش های آلکیدی و روکش های مقاوم در برابر آتش استفاده می شود. همچنین گفته می شود در بسیاری از برنامه های سازگار با محیط زیست، ماده اولیه مهمی است.

 

FTIR.  همچنین برای شناسایی نمک های اسید اگزالیک در طول هوازدگی طبیعی و مصنوعی پروفیل های پنجره پی وی سی سفید استفاده شد.  منشا احتمالی اسید اگزالیک دانه ی گرده است. در بعضی موارد استفاده از روشهای مختلف می تواند به یافتن منشا نقص ایجاد شده کمک کند. کنفرانس پروفیل بعدی AMI در آمریکا برگزار می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد