ارسال پاسخ

۱۹ فروردین ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2685

pvc-asso.ir

تکمیل زنجیره ارزش راهبردی مهم برای تحقق جهش تولید در صنعت پتروشیمی

دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: جهش تولید در صنعت پتروشیمی با تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع تکمیلی محقق خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از نیپنا،  مجتبی اسلامی، دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار نیپنا به شعار امسال (جهش تولید) اشاره کرد و گفت: این امر در صنعت پتروشیمی با روش‌های مختلف قابل تحقق است. یکی اقدام‌های ضروری برای ایجاد جهش تولید در این صنعت، تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر است.

 

 وی افزود: هم اکنون بخش بالادستی صنعت پتروشیمی اشتغال‌زایی مطلوبی ایجاد کرده است. این در حالی است که بنگاه‌های زیادی در بخش پایین دست پتروشیمی در کشور فعال هستند. این مجموعه بنگاه‌ها چندین میلیون تن در سال خوراک از پتروشیمی‌ها دریافت می‌کنند که این میزان خوراک به اشتغال هزاران نفر منجر شده است.

 

دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ادامه داد: در مناطقی از کشور امکان ایجاد خوشه‌های صنعتی مبتنی بر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی وجود دارد. این واحدها عموما سرمایه‌گذاری اندکی نیاز دارند و اگر به خوبی طراحی شوند می‌توانند صادرات‌محور هم باشند. با مهیا شدن زیرساخت‌ها بخش خصوصی تمایل وافری به سرمایه‌گذاری در واحدهای پایین‌دستی پتروشیمی دارد.

 

وی با  تاکید بر این که سازندگان ایرانی آماده هرگونه همکاری و تعامل با خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی ایران هستند گفت:  اکنون ۸۵ درصد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را می‌توانیم باقدرت بسازیم و  در ۱۰ گروه کالایی محصول داریم که شرکت‌های زیر مجموعه تمام نیاز‌ها را رفع می‌کند. چندین شرکت روی موضوع‌هایی کار می‌کنند که دانش فنی آن موجود است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد